Större flaska teriyakisås?

purity_666

Trådstartare
Jag är helt beroende av att använda teriyakisås när jag lagar mat. Helst marinaden då. Såsen man köper är lite mer söt. Jag använder den här:

300_i_5010338015961_130445619508467107.jpg
Men den tar ju slut hur fort som helst. Har bara sett 150 ml. Vet ni om det går att få tag på större flaskor någonstans? Eller marinad i andra märken? Alltså inte såsen som man kan hälla på färdig mat, utan marinad eller teriyakisoja?

Vet inte var du bor men i de flesta storstäder finns det gott om asiatiska mataffärer som säljer storpack av både soja, teryaki, ostronsås, sesamolja och andra nödvändiga ingredienser för asiatisk matlagning. Bor du i Stockholm finns det en japansk, två kinesiska och en koreansk mataffär inom gångavstånd vid Hötorget - och om du är där så kan jag varmt rekommendera att du även tittar in på restaurang Arirang och köper deras arirangsås, fantastiskt till allt :d Asiatiska mataffärer vet jag finns i Hötorgshallen och Liljeholmens centrum och antagligen överallt annars.

Sista gången jag var där så släpade jag hem 10kg rundkorningt ris, en 1 liter sojasåsflaska, en stor flaska sesamolja, tre paket kimchii, bulgogimarinad och några stora förpackningar färska böngrodddar. De har också jättegoda frysta dumplings och annat mmm. Jag vet att man kan beställa på nätet också men ingen aning om det lönar sig eftersom frakt i Sverige är so urbota dyrt :mad:

Jag bor i Örebro, vet inte riktigt om det finns asiatisk butik här. Jag får kolla läget helt enkelt. Skulle de råka ha räkchips också så hamnar jag i himlen!

Jag gillar också den där marinaden men den är dyr för det lilla man får så jag brukar göra egen teriyakisås/marinad. Inte speciellt svårt och myyyycket billigare (och man kan göra så mycket man vill :D). Gäller bara att hitta en god soja av rätt sort!

Instämmer. Senaste sushin jag gjorde lyxade jag med en riktigt tamari och satan vilken skillnad! :up: Det är dyrt men jag gör inte sushi så ofta så det tar jag mig råd till.

De hade lite större flaska i alla fall. Och den här teriyakin innehöll inte glutamat och massa tillsatser. Shit vilken rolig affär. När jag har plats i frysen ska jag åka dit och köpa alla möjliga konstiga saker de hade.

Liknande trådar

Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
3 974
Senast: Badtz Maru
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 232
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 135
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar