loveponies
Trådstartare
Sv: Storpudel?
Ja, från början hade de väl samma användningsområde som dagens retrivers, så det kommer väl därifrån?
Jag får se till att träffa många pudlar (ffa storpudel, antar att de kan skilja sig en del från de mindre varianterna, eftersom de inte avlas sinsemellan) innan jag ev skaffar en!
Tippan skrev:Fast i mina öron så låter det heller inte helt osannolikt. Vi har knappt haft nån pudel som varit lika "matteberoende" som mina Labradorer faktiskt. Mina Labradorer skulle ju aldrig springa ifrån mig. Kan säga att de där pudlarna har vi hämtat lite överallt... Jag har väl haft två pudlar (av många) som varit lika... Jag vad ska jag säga, som haft lika mycket will to please som mina Labradorer. Jag ser inte pudlarna som några "lätta" hundar. Speciellt mellanpudlarna får man jobba med mycket för att det ska bli bra. Iaf våra linjer har varit så. Sen har de apporterat! Urgulligt!! Precis som mina retrievers! De har tagit handen i munnen och hämtat skor och allt sånt nät vi kommit hem
Ja, från början hade de väl samma användningsområde som dagens retrivers, så det kommer väl därifrån?
Jag får se till att träffa många pudlar (ffa storpudel, antar att de kan skilja sig en del från de mindre varianterna, eftersom de inte avlas sinsemellan) innan jag ev skaffar en!