Stormen och hästarna!!??

M

Mahogney

Jag kom precis in efter att ha tagigt in hästarna (kl 12:35) eftersom de blåser storm och snöar... hästarna var väl på klädda men halstäcken m.m. men ändå stod de vid grinden och ville komma in... så då tog ja in dem!

Hur har ni gjort? fick hästarna gå in nu vid lunch eller fick de va inne hela dagen! Eller ska de va ute hela dagen som vanligt?
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Precis tagit in. Får äta lunch inne idag. Får gå ut igen om någon timma.

/P Döben
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Jag kom precis in efter att ha tagigt in hästarna (kl 12:35) eftersom de blåser storm och snöar... hästarna var väl på klädda men halstäcken m.m. men ändå stod de vid grinden och ville komma in... så då tog ja in dem!

Hur har ni gjort? fick hästarna gå in nu vid lunch eller fick de va inne hela dagen! Eller ska de va ute hela dagen som vanligt?


raderat..........................
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Ute som vanligt. det är -2 grader och blåser ganska mycket snö vindar. men hästarna är gladast och nöjdast ute. de har vanliga täcken. har aldrig haft halstäcke i hela mitt liv på en häst..... :D
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Mina är ute. Men här snöar det inte, är soligt och kallt. Blåser gör det dock. :crazy:
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Jag kom precis in efter att ha tagigt in hästarna (kl 12:35) eftersom de blåser storm och snöar... hästarna var väl på klädda men halstäcken m.m. men ändå stod de vid grinden och ville komma in... så då tog ja in dem!

Hur har ni gjort? fick hästarna gå in nu vid lunch eller fick de va inne hela dagen! Eller ska de va ute hela dagen som vanligt?

Här blåser det kallt. snöar/regnar och är sådär himla trist.

Två av hästarna åkte in nu, de har lite tråkig hage enligt mej och kan stå i "innelösdriften" istället. (De kan inte gå ut och in som de vill.)
De andra stod under granarna, snustorra och käkade hö, lugnt och skönt var där. :D
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Mina får alltid var ute som vanligt, lägger ut halm om det är extremt kallt. De är ute ca 12 timmar om dagen, helst mer!
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Min häst vill inte gärna vara ute i oväder. Då står hon bara och trycker i nått hörn och ser eländig ut. Ändå skulle hon behöva vara ute, då hon inte rids så mycket pga skada.
Tänk om man hade en stor ligghall vid hagen, så kunde hästarna själva välja om dom ville vara inne eller ute. Då skulle man inte behöva bekymra sig :smirk:
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Min häst är mkt bortskämd och talar om när hon vill in, igår när det snöade som värst ville hon in vid 11 tiden, gick ut kl 6.
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Mina går som vanligt både ut och in i lösdriftsstallet, så jag behöver inte bekymra mig. Men stormdagen till ära i snö och slask, är de alla täckade. Vilket är ovanligt.
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

jag har mina hästar ute, utan täcken, observera att dom inte fått vinterpälsen än. jag lägger bara ut mer hö o halm så att dom kan tugga sig varma, men dom har fått möjlöigheten att gå in idag, men dom har inte gjort det även fast att dörrarna till "stallet" har varit öppet...o detta är en gammal travare o en tanig arab så...låt dem vara ute
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

jo när vi byggde våran hage/lösdrift så trodde vi att dom skulle gå o ställa sig i "stallet" med det har dom inte gjort, som idag tex så har dom stått i skogen o kurat, inte velat gått in o skydda sig mot det hemska...så...
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Mina kom ut senare än vanligt och ska snart få komma in, tidigare än vanligt. Sånt här väder har det inte varit på många år. Ville inte alls ta ut hästarna imorse men den ena ville ut efter att ha stått inne en timme längre än vanligt så det var bara att lyda.
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Här har det inte stormat något speciellt idag.. Visst har det blåst kallt som :devil: men inte regnat el. snöat.

Fast araberna fick på sig täcken idag (ifall det skulle börja falla väta från himlen)

Ska få komma in om en stund..

Den som har varit "harigast" i kylan är elaggrigatet (stavas?)
Fick stå en stund & försöka övertyga den att man kan fungera även om det är kallt...
Tyvärr gick övertygningen sämre & jag fick ta in den i garaget & leta fram andra lite längre ledningar att koppla med... DÅ funkade den =)
 
Senast ändrad:
Sv: Stormen och hästarna!!??

Sallägaren valde att ta in hästarna vid lunch idag, men när jag sen kom tillstallet hottade jag ut hästen medan jag mockade osv. Han är ju van vid sånt väder =P For och tränade intervaller idag också *hehe*
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Hos oss var det snöstorm igår. Då fick ponnyrackarn komma in redan vid 3. Annars kommer de in vid 5 såhär på vintern.
Hon stod och ropade efter matte att hämta in henne, så det var inte en tanke på att hon skulle vara ute längre. Var ordentligt täckad, men då det inte fanns något baksnöre på det så blåste det upp på ryggen när hon vände baken åt stormen. Det resulterade i att hon ropade på matte tills jag kom och räddade henne;)
Sen fick hon stå med ulltäcket inne.
Idag däremot har det varit soligt (men blåst), så hon fick vara ute efter jag ridit också. Då fick hon lunch ute, och kom sedan in vid 4.

/Sanna
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

De verkar inte bara vara jag som har en jättechinkig häst vid blåst/regn/snö... Hon fullkomligt säckar ihop och visar ingen livsglädje alls... Förutom när hon får komma in...!:p
Jag har klippt henne och hon har bara "skinn" på kroppen och är väldigt frusen av sig överhuvudtaget ( fick ha täcken som 1,2 och 3 åring för att hon fullkomligt skakade som ett asplöv även om det var strålande sol och vindstilla en decemberdag 5-6 minusgrader)
 
Sv: Stormen och hästarna!!??

Mina for som skållade troll och ponnyrackaren:devil: var på väg att dra igenom elbanden x-antal ggr.. Eftersom det var 3cm isbark på banden så var inte strömmen sådär jättekraftig. Det blåste som f*n och snöade isbitar och dyrgripen är helklippt. de åkte in igen efter 4 timmar ute. Hysteriska matte :o vågade inte ha dem ute när hon skulle jobba.. Åkte ut en stund på kvällen igen.
 

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 352
Senast: Sesca
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 016
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 939
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp