Storleksproblem med ridtäcke

linafina

Trådstartare
Det är så att jag har ett ridtäcke som jag köpte 1994 :o, det är från Bucas i storlek 125. Min häst har 125 i täcken med ridtäcket är aldeles för kort. Jag har varit runt på nätet för att hitta något nytt, det är på tiden ;) men nu tvekar jag lite pga. storlekarna.

Jag vill beställa via nätet och då är det svårt att prova tyvärr.

Är det någon som vet hur storlekarna på ridtäckena från Exklusiv är? Har för mig att jag har läst någonstans att dom är stora i storlekarna?

Jag skulle vilja ha tips bra bra ridtäcken i övrigt. Lägg gärna in bilder om Ni har.

Sv: Storleksproblem med ridtäcke

Storlekarna stämmer MEN just när det kommer till ridtäcken köper jag alltid en storlek större än vad hästen har i täcke. Med min erfarenhet är dom ALLTID för små. (i alla fall upp till 135 som min häst har i täcke)...

Sv: Storleksproblem med ridtäcke

Jag provade ett ridtäcke idag i storlek 135 men jag tyckte det blir för stort :(. Vilket problem. Jag vill så gärna beställa. Att önska ett i storlek 130 är nog ganska omöjligt :(.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är... 2
Svar
35
· Visningar
4 698
Senast: anna_panna
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 346
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·
Utrustning Hejsan, skulle vilja skaffa ett nytt, kanske lätt stoppat regntäcke för lilla WM ponnyn. Hon är liten men kort och bastant hals och bog...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: Harbor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka