Storleksfråga på sele

imbring

Trådstartare
Jag undrar om någon med erfarenhet av Ideal Harness maratonselar vet hur de är i storlekarna. Jag funderar på att köpa en sådan och undrar vilken storlek jag ska välja. Jag har en ganska kraftig nordsvensk på ca 160 cm i mankhöjd. Tror ni på storlek full eller ardennner? Jag kan inte hitta några storleksangivelser någonstans.

Sv: Storleksfråga på sele

Jag har en sån sele storlek Full till mitt varmblod ca 165 hög i allafall. Hur de ser ut och hur pållen ser ut de kan du se på film när vi tränar öhm nån stans här bland körningen ligger de inlägget i allafall

Anna-Carin

Sv: Storleksfråga på sele

full tror jag. De är rätt stora i strl. Om du inte har en ardenner i förklädnad förstås. Det är isåfall bröstan som är för liten, speciellt nackstycket som är kort.

jag har en full på min nordis, visserligen liten.
Jag har provat min ideal på Nikki o fabians stora vackra nordis och den passade på mittenhålen överallt. han är väl minst 160 tror jag.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: Sel
·
Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: VincentM
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 033
Senast: Liran
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 261
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka