Storlek till liten hund

Centaur

Trådstartare
Min syster har fått en valp, en blandis mellan pomeranian og japansk spisshund. Jättesöt är han! För tillfället mindre än en katt...

Han är ganska frusen av sig så tänke köpa nån tröja eller täcke i julklapp till syrran. Men vad kan en sån liten filur tänkas ha för stl??

Jag har långhårig collie så jag har inte så bra koll på kläder... :p

Sv: Storlek till liten hund

Ge din syster ett presentkort på tröja/täcke till vovven istället så kan hon mäta honom och få rätt strl på en gång :idea:
Jag törs inte chansa på vad en sån liten en kan ha för strl när jag inte sett den. Känner du uppfödaren eller har mail/telenr till denne så kanske du kan maila/ringa dit och fråga...risken är dock att valpen hunnit växa ur det du köpt till julafton. De växer ju så fort när de är små :p
Har du tänkt att den ska kunna ha täcket som vuxen så blir det ju kanske lite klurigare att veta strl, jag skulle kanske tippa på 30-35 cm om vuxen men det är jätte svårt att veta :crazy:

Vad är en japansk spisehund? Lite OT men måste veta:confused:

Japansk spets skulle jag tro. På norska heter rasen japansk spisshund.

Min farmors dvärgschnauser har strl 30-35 på sina täcken, så jag tror att något sådant borde vara lagom till den lille.
Mät den i smyg ;)

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 112
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 512
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 875
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 082
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka