Storlek Shires täcken

Taz

Trådstartare
Hejsan!

Jag har tänkt beställa ett Shirestäcke. Mitt problem är att jag aldrig tidigare köpt ett Shires och undrar hur dom är i storlekarna?

Min häst har 140 i Horseware o det passar honom perfekt.

Ska jag ta 135 cm eller 145 cm i shires, tyvärr har dom inte 140 =(

Det är ett typhoon Combo jag tänkt köpa.

Tack för hjälpen:bow:

Sv: Storlek Shires täcken

Jobbigt läge.

Om hästen är slimmad skulle jag ta 135 och om hästen är grov skulle jag ta 145.
Det är rymliga täcken och min häst som är 145 har 145 i shires och det är rymligt på honom, han är grov.

Mina pojkar i sina shires-täcken:

DSC_0129_zpsb7916d8b.jpg

Vet inte hur jag hamnade i denna tråden men om du fortf inte beställt så kan jag meddela att HW och Shires båda har 6'3. HW översätter den till 140 och Shires översätter den till 145.

Jag köpte just ett Typhoon Combo och köpte samma strl, 6'3. Då satt HW-täckena lite tajt i 6'3 men detta blev kalasbra i storlek! Lite rymligare än HW (Rhino Wug och Rambo California).

Tyvärr funkade inte täcket i övrigt till min häst så nu ska det säljas igen.

Hejsan!

Ahh det visste jag inte att shires hade dom storlekarna, tack för infon:)

Det är möjligtvis inte ett halvhals 100 g som du ska göra av med? ;)

Nä 300 g med helhals eftersom hästen fortsatte frysa, hahaha :-D

Lycka till iaf, det är en djungel med täcken men när man hittat vad som passar ens häst kan man i lugn o ro åka till jobbet igen :-P

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har ett halvblod ca160 cm som har 145 i täckesstorlek. Dom passar bra förutom att jag inte gillar att dom hänger så långt ner mot...
Svar
17
· Visningar
865
Senast: aglaonema
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
2 329
Senast: blayenka
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar