Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gången i mitt stall är 1,5 meter och mitt halvblod kan vända sig där, men jag brukar inte be henne att göra det.
2QUOTE]
Din gång är för smal.
Det finns tydliga måttregler gällande uppstallningsplats via Jordbruksverket, gå in och läs (kommer inte ihåg siffrorna och är för lat för att leta).
Det är väl oftast trevligt att ha lite mer gott om utrymme än minimåtten.
Det kan vara så att så smalt mått som du beskriver godkänns vid inspektion om det är en gammal byggnad, men vid nybyggnad som TS skriver om, måste man följa minimimåtten.
Din gång är för smal.
Det finns tydliga måttregler gällande uppstallningsplats via Jordbruksverket, gå in och läs (kommer inte ihåg siffrorna och är för lat för att leta).
Det är väl oftast trevligt att ha lite mer gott om utrymme än minimåtten.
Det kan vara så att så smalt mått som du beskriver godkänns vid inspektion om det är en gammal byggnad, men vid nybyggnad som TS skriver om, måste man följa minimimåtten.
Hur tänker du när du säger att det inte är så stor skillnad kostnadsmässigt med en stor jämfört med en liten ridbana. En stor del av arbetet är materialkostnaden och transporten av materialet och så mycket mängdrabatt om någon är det i sammanhanget. Visst spara man lite men ridbana är ett exempel på där kostnaden är mycket beroende av storleken, åtminstone om man behöver transportera materialet.
Jäklar vad stort! Har du någon typ av verksamhet?