Storlek QE-avkommor?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Jardina
  • Startdatum Startdatum
J

Jardina

Hur höga är era hästar som har Quite Easy som pappa?
Har själv en på 1,70. Ingen trodde att hon skulle bli högre än 1,63. Och det var hon när jag köpte henne som 4-åring för 7 månader sen, nu är hon dock inte så liten längre.
De flesta jag sett har varit mer åt det mindre hållet.

Sv: Storlek QE-avkommor?

jag har en QE-Cortez på 6 år nu, låg på 169 som 3-åring, växte jättemkt på alla håll o kanter när vi kastrera honom hösten som 4-åring och ligger på runt 173 nu skulle jag gissa.
Fast hans syster på 4 ligger på runt 170 nu också (e. Landor S) så jag tror mamman lämnar ganska stort.

min 4 åring, kastrerad för ca 8 mån sedan, är runt 164-165, 5 åringen, sto, ca 163. Har haft hand om två, som var 2-3 år, tidigare, då var hingsten runt 160 och stot 170! så väldigt olika på de jag har haft hand om. Han ligger ganska precis på medelhöjd i blup.

Har Q vuxit hela 5 cm sen 3-års testet? Mamman var bara 159cm som 3-åring och slutade på 163 cm som 5-åring. Låter ju bra, att hon blir större med åren:)

Min 4-åriga valack e Q-E har börjat växa igen. Nyligen när jag mätte honom var han 167 över manken och 169,5 över rumpan. Hoppas att han växer i sin rumpa! Mamman är endast 161 cm.

Tror det!;) Har dock inte mätt henne! Men hon är större än den jag sålde o hon var enligt Lasse 161...Så minst 162 borde hon ju vara...

träffade en QE för 1 vecka sen som va 152 !! vet dock inte va hon hade på mödrenet, men hästen är 7 år tror jag (kanska 8?) och gick 130 med förra ägaren !!

Har två QE-avkommor.

6-åring, val, var ca 170 cm vid 3-års test. Har kanske vuxit någon cm till. Ger inget stort intryck eftersom han har en fullblodsmodell.

2-åring, sto, stor redan nu och kommer med all säkerhet bli 170+.

Samma mamma på båda. Mamma själv (Capitol I - Lord) var ca 170 cm.

Min sexåring e.QE-Cortez är ca 167 cm. Mamma är 175 cm om inte större.

Systers QE-Feliciano är "bara" 156 cirkus.. Dock så är hon bara 4a så hon lär nog ska växa någon cm till. Mamma är mellan 160-165 cm.

Har fött upp en QE-Stanford-Brabant-Hurricane**. Mamman 160cm (mkt tack vare en hög manke), mormor 162cm, mormorsmor 161cm. Han var 167cm som 2½-åring, 171cm som 4-åring, och i dagsläget 171cm (7 år)

Jag var så nöjd med att mitt sto inte skulle bli så stor eftersom jag är ganska kort själv.
Men nu är hon ju som sagt 1,70 och växer kanske någon cm till.
Men hon är väldigt ädel och har mest långa ben så det gör inget :p

Min 04:a är 167 och jag hoppas på någon centimeter till...
Mamman bara 158 men lämnade större.

Min -05a är i dagsläget ganska så exakt 1,70. Har precis införskaffat honom, men enl uppgift växte han ganska rejält som 3åring så jag hoppas att han ska ha slutat med det nu...:angel:

Jag hjälpte en med ett sto efter Quite Easy och hon vara bara 158, men jag tycker att Quite Easy lämnar små eller stora avkommor inte så mycket därimellan.

Har två QE, en är 1.70 och en 1.63-64, sistnämnda egen uppfödning vars mamma var 1.62. Mamman till den på 1.70 var också runt 1.70:)

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: snöflingor
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 339
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 871
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat