Storlek på sele

Sv: Storlek på sele

Då tar du din ponnys mått och ger till försäljaren, för just ponnyer och shettisar är svåra att passa in på, de kan ha bred bringa men kort rygg, eller tjock mage och liten bog.

kolla på equilex.se för att se vad du kan få för nya selar till ett visst pris.
Kan rekommendera idealselen som ofta finns på beg. marknaden. Det lär finnas en hel del pfiffselar med. Samma som equilex om de kostar under 3000:-

Kika på equilex hobby sele. Tycker den är helt okej till sitt pris.
På en welsh mountain fick vi göra nya hål för den var för stor.
På en rejäl shettis fick vi göra nya hål för den var för liten.
Då var det shettis storlek på båda, så jag tror det blir bra, på hobby selen iallafall.

Min shettis är 108 cm hög och just nu VÄLDIGT rund om magen :o Jag har en pfiff standard i shettisstorlek. Den är är gränsfall till för liten, det krävs ett extra hål på däckelgjorden och bakselen är aningen liten. Men om ponny passar bättre beror ju på hur mycket det skiljer mellan storlekarna. Och normalläget är ju en smalare ponny :smirk:

Det bästa är nog att ta mått på ponnyn och fråga säljaren om måtten på selen. Om du funderar på Standard-selen så kan jag gå ut och mäta lite :idea:

Liknande trådar

Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
892
Senast: LadySara
·
Utrustning Jag tänker främst på frambens senskydd, 'reflexgula" med reflexer. Finns sådana övh i strl Shettis? Har letat och letat men hittar...
Svar
3
· Visningar
224
Senast: WildHorse
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
411
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V