Storlek på era 1-åringar

Retzina

Trådstartare
Skulle vara roligt att höra hur stora era 2003-or har hunnit bli! Gärna också information om härstamning och förväntad storlek.

Min lilltjej e. Come Fast**-Amiral är ca 140 cm nu vid 14 månaders ålder. Far är 165 cm och mor är 160 cm och jag hoppas att hon åtminstone når 160 cm strecket!

Sv: Storlek på era 1-åringar

Han är nästan 1.60 nu, vid drygt 14 månaders ålder.
Han är e. Camaro M - Cardento. Mamman är ca 1.72 och jag skulle gissa att avkomman blir något liknande.

För övrigt så växer väl ofta hingstar snabbare, så ditt sto har säkert mer kvar att växa relativt sett än vad vår hingst har.

Min kille är 163 cm fram och 166 bak och har precis kommit in i en tillväxtperiod, 15 månader gammal. Blir väl runt 180 cm hög, jag hoppas på lite till, mamma är 184 cm hög.

Han är Shire e: Toc Hill Sir Abraham - Bodernog Master.

Min kille, 14 månader e. Cortus är ca 155 cm nu. Blir nog lagon stor! Mamma ca 162, pappa 167. Har växt jämnt hela tiden.

Mitt sto är 155 cm , efter Camaro M...........

Våra ettåringar brukar vara någonstans mellan 152-160 cm så här efter betet. Som färdiga brukar de bli mellan 165-175 cm.

Min lilla ettåring som inte beräknas bli så stor mätte jag en tag innan betet till 145 fram. Hon ser ut att blivit högre under sommaren ska kila o mäta henne i stallet idag hade jag tänkt. Mamman är 160 o pappan 170 men jag gissar att hon kommer att vara runt 160cm som färdigväxt.

Min kille har nu hunnit bli 15 mån.
Han är nu ca 160, Han har vuxit mycke mycke under betert.
Pappa Lavirco 967 168
mamma Zoega 165 , efter Maraton.
Han blir nog större. Har nu vuxit till sig ser ut som en häst :banana:

Lille grabben är nu 13 månader gammal, och mäter ungefär 155 cm. Han är e Fandanguillo II u Pluto Attika.
Blir nog runt 165-170, alldeles lagom!!!!!!! :bump: :bump:

Min svarta guldklimp är ca 150 cm hög, kanske lite mer.
Han är född i mars 03, efter Marwin.
Han lär bli runt 170 cm.

Jag har två åringsston e.Akribori

Den som är ue. Guinness är nu ungefär 150..och då är hon född i juli

den andra ue. Maraton...är född i maj och är nu närmare 1.55

Hoppas på att de båda slutar kring 1.65-1.70

welsh cob hingst 142 idag (14mån) ska bli runt 148 är det tänkt.
Broughton Replica (147) -Okeden Black Beauty (150)

Mitt sto är ca 150-155 nu. Shire/ardenner, blir betydligt större...

Ysa skrev:
Min kille är 163 cm fram och 166 bak och har precis kommit in i en tillväxtperiod, 15 månader gammal. Blir väl runt 180 cm hög, jag hoppas på lite till, mamma är 184 cm hög.

Han är Shire e: Toc Hill Sir Abraham - Bodernog Master.

Bodernog Master, är han möjligtvis kopplad till Bodernog Baron på ngt sätt?

Min korsningsvalack e: Zeb, är ca 155 cm i manken och ett par cm högre bak. Han är nu 14 månader.
Pappa är 160 cm och mamma 155 cm.

min åring var 140 innan sommaren, har inte mätt honom sedan dess men han har vuxit!
mamman är 147 och pappan 145 och jag ville haft en D-ponny... :D
blev inte riktigt så, slutar väl kanske på 155-160 cm istället. vilket gör honom mer attrakti iofs :love:

quarter hingst e. Kitas Sugar Honour. ca 135 fram ca 140 bak, förväntas bli ca 150-155, föräldrarna e ca 150 cm.

Min åring, sto f.april 03 e.Bayron-Herkules-Brabant är ca 152 cm fram o 156 cm bak nu. Växer så det knakar :)
Borde bli runt 165 gissar jag, tattarmåttet säger 170, mamma är 163 och pappa 167-168..

De kommer från samma uppfödare om jag inte är helt fel på det.

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
C
Avel Sitter här och funderar, vill kolla om jag har rätt i min tankegång. Skriver inte ut några namn här, fast jag tror att ni iofs kan gissa...
Svar
19
· Visningar
2 305
Senast: cissiny
·
Avel Jag har precis införskaffat mig ett litet stoföl. Jag är nöjd med utseende och gång på den lilla. Det enda som jag oroar mig för är...
Svar
5
· Visningar
979
Senast: Retzina
·
C
  • Låst
Avel Jag är lite förbluffad...vet inte riktigt vad jag ska tänka eller tro. Jag har förr om åren mätt mina åringar...vid exakt 12,18,24...
2
Svar
26
· Visningar
5 402
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar