storlek på bur

escodobe

Trådstartare
Hur stor bör en bur vara? Mankhöjden + 10cm? Tanken är ju att det ska vara som en "lya" inte allt för stort - men inte obekvämt litet heller. Hunden ska ju inte spendera några längre stunder i den, men ändå. Ska iväg och titta på en senare men det slog mig att den kanske är i minsta laget ifall han växer på höjden.

Sv: storlek på bur

Jag brukar mäta hunden när den ligger helt platt på sidan, och ta det plus några cm som botten, och, som du säger, mankhöjden plus 10cm.

Hur mycket beräknar du att hunden ska växa till? Du kan ju ta tänkta mankhöjden plus 10cm, så behöver du troligtvis inte köpa någon ny på ett tag.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 954
Fordon Jag är ute efter en bil med stort lastutrymme som även är relativt billig i drift. Jag är ofta iväg och tävlar med hunden och behöver...
Svar
14
· Visningar
1 262
Senast: Amha
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 082
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 430
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka