storlek på 8 veckors fölisar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare yodi
  • Startdatum Startdatum
Y

yodi

tänkte att det kunde vara skoj att jämföra lite igen, hur stora var/är era föl vid åtta veckors ålder?

lilla Mysa (korsning varmblodigtravare/halvblod) är 122 cm i mankhöjd och 125 cm över korset :)

Kul. Har precis mätt min. Fast hon är 2 månader och 2 dagar idag. 126 cm i mankhöjd och 131 över rumpan. :o Stor! Växer så det knakar.

Var ju tvungen att även mäta min "lilla". Hon stämmer nästan överens med Rosellas 124 resp. 128 cm. Tvivlar dock lite på måttbandet eftersom mamma "bara" var 173 cm enligt det, så stor var hon redan förra året på 3-årstesten och hon är definitivt större nu. :rofl: (jag är 162 cm)

Troll har växt, mätte han ikväll som 8½ vecka, eller 2 månade prick som han är imorgon. :love:

Nu är han iaf 113 cm över manken o 116 över korset. Det tar sig. :D

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
854
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 044
Senast: Farao
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 608
Senast: Iamia
·
Avel Satt och funderade på det där med hur storleken nedärvs till fölet och hur stor inverkan stoets resp. hingstens storlek har på fölet...
2
Svar
34
· Visningar
5 678
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar