Storlek i täcke till denna hund?

E

EQL

Vad tror ni denna hund kan ha för storlek i täcken? (det är en norwichterrier)
Och hur mäts hundtäckena?

IMG_0554.jpg

IMG_0165.jpg
:angel:
IMG_2080.jpg

(förstår att det är svart att avgöra på bilder men på ett ungefär :) )

PS hon är oryckt på bilderna, hon är givetvis ryckt nu annars hade jag faktiskt inte tvingat på henne täcke ;)

Sv: Storlek i täcke till denna hund?

Som ett häst täcke från manken(nacken) till svan roten.
E det väl;)

naaaaaaaaaaaaaw:love: Jag får PANIK när du lägger ut sånna goa bilder på favorit korvisen!!! :love::love::love::d

Mäts från nacken till svansroten. Och tänk på att ta ett täcke som inte har för bred del mellan frambenen.. (om du ska ha sånt som täcker en del av magen) Min Norfolk stoppar in benen där och leker säl om de är för breda där :angel: Hon borde ha nånstans mellan 35-45 tror jag, de är där våra Norfolks brukar ligga..

Söt var hon iaf :d

jag vet det får typ jag med :d:d
bäst hon håller sig undan så jag inte attackerar henne för hon är så go :angel:

okej då ska jag mäta från nacken till svansroten....

Hon var 28 cm :angel:
det får bli ett i storlek 30.

någon mer som har beställt hundtäcken från exklusiv.se ?

:)

Rekommenderar Hurttas hundtäcken. Väldigt bra passform och bra pris.

Det är individuellt från hund till hund hur bra passform Hurttatäcket har. På vår hund satt inte täcket bra alls, det var alldeles för trångt fram i bogen. Hindrade henne från att röra sig normalt.

Men du har ju ingen hund, du har en stridsgris... :p Försök inte nässla dig in i hundskaran här du! En stridsgris är alltid en stridsgris oavsett vad den har på sig...

;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 461
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 931
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 666
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 199
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka