storken ska komma snart!

doglover

Trådstartare
:D

idag är det exakt 3 veckor kvar till BF. 7 september är det tänkt.
Och jag bara längtar. Inte till smärtan, men ni förstår nog vad jag menar.

I morgon ä'r det tänkt att jag och sambon ska inhandla nödvändigheter på IKEA eller nån annan stans.

Någon mer som ska ha snart?
Hur mår ni?
Känner mig ibland som en strandad valross med ryggvärk men annars är det ok.
Magen ligger precis på det normala på kurvan, så jag är inte stor som ett hus, men det känns ändå att man väger +10 kg....
81.5 kg till mina 1.78....
 
Sv: storken ska komma snart!

Spännande du har något underbart framför dig!:love:
 
Sv: storken ska komma snart!

Räcker upp en hand!

8 dagar kvar. Monterade upp spjälsängen häromdagen och blir lika förvånad varje gång jag ser den och undrar vad vi skall ha den till :D ?!!!

Mitt arbetsnamn är flodhästen :rofl:.

Annars har jag foglossningar, uppstötningar, sammandragningar osv. Men det är det värt.
 
Sv: storken ska komma snart!

Har 7 veckor kvar men har nästan boat klart. Spjälsängen är klar sedan länge. Barnvagnen står i klädkammaren och bara väntar på att få börja rulla. Längtar så efter min lilla bebis.

Visst är det kul att shoppa till bebis?
 
Sv: storken ska komma snart!

Hrrm, här är en som känner tvärtom, kan bara inte motivera mig till att orka engagera mig i att skaffa allt man "måste" ha....:o

Hatar i och för sig att shoppa rent generellt.

Vagnen är dock på plats, har stått i hallen och samlat damm ett tag, men det mesta i övrigt återstår att fixa...

Har dock drygt 2 månader kvar så jag hoppas att lusten och energin till "boandet" ska dyka upp innan dess! :eek:

Har 7 veckor kvar men har nästan boat klart. Spjälsängen är klar sedan länge. Barnvagnen står i klädkammaren och bara väntar på att få börja rulla. Längtar så efter min lilla bebis.

Visst är det kul att shoppa till bebis?
 
Sv: storken ska komma snart!

ska handla allt det nödvändigaste på måndag....kommer bli jobbigt att få hem allt bara...
men allt det besvärliga är ju värt det, det gäller ju ens guldklimp!
 
Sv: storken ska komma snart!

Jag ska ju ha 8/9 och har mått förvånansvärt bra, det är bara nu sista veckan som ja börjat känna av fogarna lite, speciellt när jag böjer mej för att plocka upp nåt på golvet å reser mej snabbt igen, då låser det sej lixom...

Har precis sagt hejdå till en massa kalas gäster, ena dottern har fyllt fyra å hade kompis kalas... nu e ja rätt sliten:smirk: men de hade kul iaf, de e huvudsaken!

Det mesta här är faktiskt färdigt, ställde iordning spjälsäng å skötbordet tidigare i veckan så nu är det bara å vänta, (men de skulle inte göra nåt om han väntade till efter löning...:angel:)
 
Sv: storken ska komma snart!

vi ska börja göra iordning...man vet ju inte ifall bebis planerar att titta ut tidigare. babyskyddet är kvar att hämta och en massa annat....pust... men hellre nu än efter babyn tittat ut!
vad ska man göra för att fördriva tiden då? tycker det är så långt kvar--:D
 
Sv: storken ska komma snart!

Jag ska ju ha dagen före dig, och just nu springer jag mest runt och hoppas att tiden går jäkligt fort eller att den lille härinne ska vilja ut lite tidigare! Magen är i vägen, jag kan inte ligga på rygg eftersom jag nästan svimmar då (tydligen klämmer man till kroppspulsådern....), har gått ner tre kilo i vikt, kan inte äta, har halsbränna från helvetet, och mår ganska kasst överhuvudtaget.



Har ju lyckats med konststycket att flytta från ett hus och en lägenhet till nytt hus mitt i det här med, haft en inflyttningsfest, ska försöka bjuda på en till dylik, renoverat tvättstugan, fått en vägg uppbyggd i källaren, haft folk boende här sedan 5 juli........


Daniels rum är klart, fattas en skön fåtölj att sitta i när man ammar, samt tapet på en vägg. Vagn, spjäldäng, skötbord allt är på plats, tom alla mjukdjuren är på plats! Hans garderob är klar med, och allt från tvättlappar till Dialonpuder står klart påskötbordet!

Han är varmt välkommen när som helst nu, jag pratar med honom varje kväll och berättar för honom hur mycket vi längtar efter honom. Oftast sparkar han lite när man klappar på magen, jättehärligt!
 
Sv: storken ska komma snart!

Ska ha om precis 4 veckor :p. Har sluppit krämpor, men nu har det börjat smärta mellan benen när jag legat eller suttit ned. Mår bäst när jag rör på mig, men samtidigt är man ju så förbaskat TRÖTT :crazy:. Sover lite halvtaskigt- vaknar ofta av skumma kväljningar/spykänslor..

Har lite dåligt samvete för hästar och hundar som är uttråkade och ständigt pockar på min uppmärksamhet. Hästarna står och stirrar på huset, och så fort dom ser att jag rör mig gnäggas det i högan sky.. Men förhoppningsvis kan man kanske rida lägre fram i höst om man inte är alltför medtagen efter förlossningen.

Mannen kämpar och bygger som en galning- vi är tyvärr utan wc, badrum och rinnande vatten :crazy:. Lite småjobbigt att vara höggravid då! Gå på utedass en gång i halvtimmen och bära vattenhinkar är väl inget drömläge precis :smirk:
 
Sv: storken ska komma snart!

nu är det 12 dagar kvar. börjar känna av att något snart kan hända....bebis, kom ut nu!
 
Sv: storken ska komma snart!

brukar man oftast inte känna något lite innan? ungefär som mensvärk?

Inte alltid. När Isaac ville ute så kä'nde jag lite förvärkar kvällen innan men det var liksom allt. Morgonen efter kl 8 satte värkarna i gång och 13:42 är han född, 3 veckor för tidigt.

:D
 
Sv: storken ska komma snart!

jag kände då inget innan. fick en liten blödning på morgnen, framåt kvällen/natten började jag få ont och på morgonen föddes sonen, 4 veckor för tidigt.
 
Sv: storken ska komma snart!

okaj okaj...
bebis har krånglat en del på sistånde, så jag börjar ju undra lite ifall h*n förbereder sig.....10 dagar kvar till bf.
har t.ex gjort ont när h*n rör sig, lite värk i nedre delen av magen och så kan jag inte motionera hunden särskilt länge.
 
Sv: storken ska komma snart!

brukar man oftast inte känna något lite innan? ungefär som mensvärk?

Nä, jag anade iaf inget. Hade det vanliga ontet av ischias och allmänt otymplig men inget som visade direkt att bäbis var på väg.
Vattnet gick vid 02.30 när jag la mej ner i sängen efter toabesök..

Idag är han redan 2v gammal, store killen!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag har jag pratat med läkaren som jag oroade mig för typ hela helgen. Alltså inte för själva läkaren men att dom bestämmer saker då...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kom att läsa en bok om en man som råkat ut för en olycka och fått en ryggmärgsskada (”Smällen” av Kent Revedal). Boken var saklig...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 956
Senast: Magica
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 776
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp