Gränslösa grannar.
Tittar ut och får se två bilar, en grävmaskin och två män i varselkläder på gårdsplan. Far ut och ser att dom håller på att röja undan högen med vårt gamla staket som vi nyligen bytt men inte kört iväg med. Grannen piper in i maskinen fort som fan när han ser mig, kvar står en man vars relation till grannen tydligen är "knappt vän". Jag vill helst ha nån form av grannsämja så jag öppnar vänligt med att det är jättesnällt att ni plockar upp vårt skit men det behöver ni inte. Dom tyckte det såg så tråkigt ut så dom kunde lika gärna ta det när dom ändå skulle tömma sin egen gårdsplan och har container, säger knappt vännen. Grannen gömmer sig i maskinen. Mycket märkligt tycker jag, eftersom den kontakt vi haft med dem tidigare har bestått i att kvinnan skällt ut oss. Kryper sen fram att dom ska köra in sin husvagn i uthuset, och för att lyckas med det så behöver dom använda hela utrymmet på vår gårdsplan. Knackar på maskinen med uppenbart nervös granne och förtydligar var tomtgränsen går.
Är det inte jävligt märkligt att parkera på grannens tomt och börja röja upp grannens skräp utan att prata med grannen innan? När man dessutom själv skällt ut grannen för att den nyttjar den utfart som den har servitut på.
Hoppas innerligt att dom inte blir långvariga.