Störande grannar

Bintang

Trådstartare
Måste få skriva av mig lite...
Vi bor i villa i ett vääääldigt lugnt område med mycket äldre människor. Nu har grannhuset hyrts ut till en barnfamilj där tydligen soc betalar hyran.
Vår altan ligger ca 5 meter från deras "miniträdgård". Likadant för den andra grannen på andra sidan. Det börjar kl. 06.30 varje morgon med att fem hundar släpps ut i trädgården och skäller som galningar. Sedan är det igång hela dagen. Ungarna (3 st) + diverse lekkamrater skriker, skriker, skriker. Folk kommer o går hela tiden och står och röker, hundarna skäller. Sedan skall det sittas ute och grillas o dricka öl VARJE dag, med hela anhanget på 15 pers.Högtalare dras ut i trädgården o alla får lyssna till Lasse Stefans. Varken vi eller de andra grannarna kan sitta ute och prata för vi hör inte vad den andre säger. Sitta o ta ett glas vin o läsa en bok ute är otänkbart. Sist det var fint väder satt jag o läste med hörselskydd på mig. Är det meningen att man skall behöva ha det på detta viset. Vid 22-tiden brukar det bli tyst för då går väl ungarna och lägger sig, men det gör ju vi med....De andra grannarna är numera bara inomhus och de vill inte "bråka".

Sv: Störande grannar

Först och främst ska ni ju prata med grannarna om att de faktiskt stör, så att de blir medvetna om detta! Har ni pratat med dem och de inte bryr sig så får man gå ett steg högre och det är till hyresvärden. Lyssnar inte hyresvärden får man prata med sociala myndigheter och se ifall de bryr sig.

Jag hade sett till att mobilisera grannskapet så att det inte bara är du själv som klagar. Och nej, det är inte meningen att ni ska ha det så! Men ni måste se till att lösa problemen på egen hand. Det är ingen annan som gör det åt er.

Ja, men man väntar ju in i det sista och hoppas att folk skall ha lite sunt
förnuft själva. Det är inte första gången vi har problem med hyresgäster i det huset, och man vill ju inte framstå som nån gnällspik heller.

Fast nu får du växa en ryggrad och våga ta tag i problemet. Det är få människor som är rädda för att anses vara gnällspikar, det är snarare så att folk inte vill vara den som klagar för att de är rädda för vad personerna de klagar på ska säga.

Och ärligt talat, tror du verkligen att dessa människor har något sunt förnuft? Hur länge har detta pågått? Tror du verkligen att de kommer att komma på att de stör av sig själva?

Prata med dem!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 137
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 413
Senast: Sel
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 334
Senast: Skjøldur
·
Äldre Trodde aldrig jag skulle skapa en sån här tråd. Men nu gör jag det. Vi har en granne (inte i samma hus, men vi bor på samma gård) som...
Svar
7
· Visningar
2 727
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka