stora ytor att vistas på för häst??

J

joppin

ska ta över en travare

för att han ska tagga ner och ha en chans att bli mer "häst", så vill jag ha tag ett ställe för honom där han kan få stora ytor och hästkompisar att umgås med :D
någon som har något tips om vart det kan finnas plats?

vet ju att det finns för islandshästar

någon som har något tips om vart det kan finnas plats?

alla tips emottages

Sv: stora ytor att vistas på för häst??

jag bor strax norr om stockholm

det är viktigare att det blir rätt ställe än att det är nära. han finns i norrland nu

Vi har en ledig box i vårt stall. Men det är i Eskilstuna. Det är ett litet stall med en nordis fd. travare, en fjording och två islänningar. Boxen som är ledig är en stor box. Den är byggt för sto med föl.
Intresserad??

Vi har både box och lösdrift tillgänglig hos oss nu. Boxarna är stora o fina, och hagarna är ännu större. ;) Lösdriften är 23 hektar och ligghallen stor nog för ca 6 hästar. Finns dock fler platser kvar i stallet än på lösdriften.
Vi tänkte främst ta in folk vi känner, men det finns så många platser kvar att det nog kan gå att ordna om du har svårt att hitta plats.

Gården ligger mitt imellan sthlm, uppsala och enköping. Bålsta heter orten.

jag hade tänkt mig helinackordering till en början, gärna ett par månader i stor lösdrift, daglig tillsyn, med kompisar och fri tillgång till hö/ensilage

han ska *vila* och bara få vara häst

kanske tom över hela vintern, beroende på hur han mår

vi känner redan varandra väl :love: och han är väldigt lugn i grunden, så hanteringen oroar mig inte.

Vår lösdrift kommer att vara kollektiv då vi som ska stå där vill ha det så. Billigare och man har mer koll. Dessutom blir ju arbetet ändå mindre än i box då man bara behöver mocka en gång var i vecka osv. De ska ha fri tillgång på hösilage och vi fyller på efter behov - helst ofta då chansen då är mindre att det hinner bli dåligt. Kraft ger vi själva vid ridning, eller hur man nu vill fodra. Kanske inte är vad du söker då?

Det som krävs, per häst, är mockning 1gng/v, vattenfyllning 1-2 ggr/v och matpåfyllning vid behov(hur ofta får man se när det kommit igång, dock inte mer än 7ggr/v för alla. Med 7 hästar blir det 1 gång per häst i veckan). Sen bör man ju kolla sin egen häst. Vi kollar såklart att alla mår bra, kanske känner igenom lite. Men det ska inte "behövas".

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 545
Senast: Badger
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 718
Senast: Askur2017
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 949
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar