Stora tekoppar?

Red_Chili

Trådstartare
Jag dricker mycket te, men mina tekoppar är pyttesmå vilket är otroligt frustrerande... Min största kopp rymmer ca 3dl te och det är för lite.. Ca 5dl hade varit bra, men frågan är, var hittar man sådana? Gärna högre än vad de är breda så att de blir bekväma att hålla i :p
 
Sv: Stora tekoppar?

Jag har ett par koppar som knökfulla rymmer 7dl. De köpte jag på Indiska för några år sedan.
Fast jag använder dem rätt sällan eftersom jag tycker att teet hinner kallna för mycket innan jag har druckit upp.
 
Sv: Stora tekoppar?

Höganäs har en tekopp som rymmer 4,5 dl. IKEA har en del som rymmer runt 5 dl.

Kolla annars på teaffärer, dom brukar ha en del stora koppar.
 
Sv: Stora tekoppar?

Jag har ett par koppar som knökfulla rymmer 7dl. De köpte jag på Indiska för några år sedan.
Fast jag använder dem rätt sällan eftersom jag tycker att teet hinner kallna för mycket innan jag har druckit upp.
De finns fortfarande (jag gissar spontant att vi pratar om samma) och kommer i olika design till och från. Dock klarar jag inte heller att ta te ur dem, utan serverar mat i den när jag äter framför TVn inlindad i en filt och vill slippa fat.

TS - det verkar som att det finns ett maxmått kring dryga halvlitern? Är det ngt att tänka på? Eller bälgar du teet snabbt och hett och klarar STOOORA muggar?;)
 
Sv: Stora tekoppar?

Om du inte är intresserad av en hel servis så skulle jag spontant föreslå ett loppisbesök.
Där kan man hitta många trevliga och välbehövliga saker!
 
Sv: Stora tekoppar?

Loppisar!!!

Jag letar alltid fina tekoppar när jag är ute, och har numera en samling på 9 st riktigt stora (4-5 dl) och några mindre. :laugh:

Men det är ju såklart svårt om man vill ha flera likadana.

Senast köpte jag en riktigt vid 70-talskopp, den passar jättebra om man vill dricka mycket te till frukost då man kan ha lite bråttom. Mindre bra om man vill njuta länge, då blir teet för kallt. :D
 
Sv: Stora tekoppar?

Tack för alla tips! ska undersökas så fort tillfälle ges!


TS - det verkar som att det finns ett maxmått kring dryga halvlitern? Är det ngt att tänka på? Eller bälgar du teet snabbt och hett och klarar STOOORA muggar?;)

Jag anpassar "drickhastigheten" efter storleken på kopp :angel:
 
Sv: Stora tekoppar?

Gå till nån keramikbutik eller nån keramiker som har utställning och försäljning, där har jag hittat mina bästa tekoppar. Borde väl finnas lite keramiker att välja på i Stockholm kan jag tänka mig. Hittar du ändå inget du gillar, fråga keramikern vad det kostar att få en gjord i den storleken du vill ha, häftigt att ha nåt unikt.
 
Sv: Stora tekoppar?

Jag hittade två likadana gröna stora temuggar på återvinningsbutiken. De hade till och med matchande fat! Nu är inte jag själv nån te-entusiast men de är bra till mat som någon sa:)
 
Sv: Stora tekoppar?

Jag köpte Ittalla Teema halvliters temuggar på outlet i Lidköping i somras. Det är de bästa temuggar jag haft någon gång just för att de är stora men höga!
 
Sv: Stora tekoppar?

Gå till nån keramikbutik eller nån keramiker som har utställning och försäljning, där har jag hittat mina bästa tekoppar. Borde väl finnas lite keramiker att välja på i Stockholm kan jag tänka mig. Hittar du ändå inget du gillar, fråga keramikern vad det kostar att få en gjord i den storleken du vill ha, häftigt att ha nåt unikt.

Jag tänkte att gå en liten drej kurs och gör ett par själv?
Vore ju det absolut roligaste!
Är ju inte såå svårt att drejja, så efter någon timme eller två, fixat en custum made mugg!
Och fruktansvärt roligt!

Eller smita till närmaste gymnasieskola och fråga om någon vill göra ett par på drej lektioner?
 
Sv: Stora tekoppar?

Jag köpte enorma tekoppar (ca 7 dl) på Duka förra året. Kan eventuellt finnas kvar. Dom är helt perfekt hållstorlek men jag tror aldrig jag druckit upp en hel kopp. Det är mest mysigt (och dricker jag en hel kopp måste jag kissa minst 3000 gånger :D)
 
Sv: Stora tekoppar?

Jag köpte enorma tekoppar (ca 7 dl) på Duka förra året. Kan eventuellt finnas kvar. Dom är helt perfekt hållstorlek men jag tror aldrig jag druckit upp en hel kopp. Det är mest mysigt (och dricker jag en hel kopp måste jag kissa minst 3000 gånger :D)

Då är du helt enkelt inte en tillräckligt van tedrickare :angel: Drick 2-3 liter per kväll i ett halvår så lär du dig att hålla dig och inte behöva kissa 3000 gånger :p


Lite mer allmänt: Det verkar alltså som att man ska kika på duka... Perfekt, det finns jättenära här. Blir till att gå dit på måndag!
 
Sv: Stora tekoppar?

Jag sållar mig till skaran som röstar på Indiska. De har alltid jättefina muggar där. Höga, stora och underbara!
 
Sv: Stora tekoppar?

Jag får helt enkelt gå i Te-drickar-träning. Lite som pott-träning fast för vuxna då :D

Lycka till med letandet. Hittar du inget på Duka så röstar jag också för Indiska. Dom brukar ha en hel del bra.
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
852
Senast: Luff
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 756
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 956
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp