Stora Stockholm

Kalaspinglan

Trådstartare
Hej!

Någon som fått papper från Stora Stockholm ännu? Börjar bli lite orolig för att vår anmälan inte kommit in ännu....

//Pinglan

Sv: Stora Stockholm

Har bytt bank och strulat, hittar därför inte om de dragit några pengar från mitt konto (internetanmälan). Uuu... nu blir jag ju jättenervös.
Å andra sidan kanske jag får dem i morgon????! Hmmm...

Kalaspinglan skrev:
Hej!

Någon som fått papper från Stora Stockholm ännu? Börjar bli lite orolig för att vår anmälan inte kommit in ännu....

//Pinglan

Mina kom igår. Dock har jag inte fått papprena till denna helgens utställning....

Fick mina papper igår!:banana:
Blev överlycklig eftersom det vissade sig vara en hel del frallor.
Hela 45 st!!!:rofl: Det kanske inte låter så mycket men annars brukar vi vara max 5-20..;)

YaYa skrev:
Fick mina papper igår!:banana:
Blev överlycklig eftersom det vissade sig vara en hel del frallor.
Hela 45 st!!!:rofl: Det kanske inte låter så mycket men annars brukar vi vara max 5-20..;)

Grattis, kul att du tycker att det är roligt. Cocker är det som vanligt en hel drös av - strax över 100 denna gång, ungefär lika mycket tikar som hanar. Jag är lite ambivalent om det är kul eller inte. Det är ju kul att se många hundar, men chansen att få ett cert eller CACIB blir ju minimal. Nu tycker jag iof inte att han är värd varken ck eller cert - än - så jag ska nog luta mig tillbaka och njuta av alla hundar. :)

Hur vet man vilken tid en viss ras börjar visas, kommer det komma upp mer detaljerade listor på deras hemsida sen?

Det kan du läsa när du får PM:et.
Där står det som vilket nummer du är i ringen, sen kan man räkna ut ungefär när det blir. De brukar räkna med 20-25 hundar per timme.

För övrigt så fick jag mitt pm idag.

Fast om man inte ska vara med, utan bara vill åka och titta (min hund är 7 cm för liten, är för utåttåad och har dessutom underbett :D)? Har tittat på stofair.se men hittar inget. Någon som vet?

Jag fick mitt idag, det är rekordmånga weimaraners, 52 stycken tror jag det va!!

Tycker det är rätt tråkigt, av den enkla anledningen att chanserna blir mindre till CACIB, tillochmed på ett CK. Men vi satsar som sagt på vår avels/uppfödargrupp då jag äger en hund ur den snyggaste kullen min uppfödare har frambringat. Dessutom är de skrämmande lika och väldigt korrekta alla fyra, så jag håller tummarna!

//E

*knapplån*

Jag fick mina papper igår. SKÖNT!
89 (+12) Ridgeback är anmälda, ungefär som det brukar vara på lite större utställningar faktiskt. Det ska bli roligt!

Aha, på så vis :-)
Då vet jag inte. Men jag ska dit på söndagen, om du säger vilken ras det gäller så kan jag kolla om den är då. Om inte, finns det säkert någon som ska ställa på lördag som kan kolla i sina papper.

Fick papper igår, det är 82 (!) Dvärgpinschers med!!! Förra året var det 20...

Det är inte jag som skall ställa, utan uppfödaren åker med honom och hans mamma. :)

Grana & Tippan: Det är Hovawart jag är intresserad av, vill gärna inte åka dit klockan 9 på morgonen om de inte visas förrän flera timmar senare...Jättesnällt om ni kan kolla åt mig!

Hoffarna går först i ring 11 (9.00) på söndag. 46 hundar

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 783
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
523
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka