Stora shoppingtråden II

Lagom till vintern har mina vinterridskor gett upp. Inte oväntat då de nu är flera år gamla. Dessutom märkte jag att mina gummistövlar från Tretorn läcker trots att de bara är drygt året gamla. :cautious: Jag har mejlat återförsäljaren och hoppas kunna reklamera dem. Som grädde på moset är mina vinterridstövlar spårlöst försvunna. :confused:

Så nu behöver jag nya skor att ha på mig i vinter. Tänker mig ett par vinterstövlar, inte ridstövlar utan riktiga ut i allt mellan djupsnö och skånsk lera-stövlar. Gärna på Black Friday-rea nu. De ska ha högt skaft och inte vara allt för klumpiga. Vilka ska jag köpa? Muck Boots? Polyver?

Lämnade tillbaka jackan jag nyss köpt, den kändes lite tunn - nackdelen med nätshopping! Provade en annan i butik som jag gillade men inte fanns i rätt storlek så fick bli ny nätshopping 🥲

Någon som har testat Mountain Horse Cumberland Varmfodrade Stallstövlar? Är på jakt efter stövlar som jag både kan rida i och gå i en hel dag. Som är varma! Någon som har annat tips?

Någon som har testat Mountain Horse Cumberland Varmfodrade Stallstövlar? Är på jakt efter stövlar som jag både kan rida i och gå i en hel dag. Som är varma! Någon som har annat tips?
Jag har ett par vinterstövlar från Ariat, modellen "Coniston". Den verkar vara utgående och ersätts med "Coniston max" nu. De är vattentäta, varma, har snörning och går att rida i. Jag tycker att de är väldigt bekväma och ger gott om plats för extra sockor om det behövs. Enda nackdelen är att de är rätt så tunga, så det är viktigt att snörningen sitter bra så att de "hålls uppe" som de ska. Annars är jag otroligt nöjd med mina!

Jag har ett par vinterstövlar från Ariat, modellen "Coniston". Den verkar vara utgående och ersätts med "Coniston max" nu. De är vattentäta, varma, har snörning och går att rida i. Jag tycker att de är väldigt bekväma och ger gott om plats för extra sockor om det behövs. Enda nackdelen är att de är rätt så tunga, så det är viktigt att snörningen sitter bra så att de "hålls uppe" som de ska. Annars är jag otroligt nöjd med mina!
Tack, ska kolla på dom

Har suktat efter detta täcket huuur länge som helst men avstått pga det höga priset, dock på rea nu så jag slog till 🥹 ett Rambo supreme 250g, tycker horseware är helt överlägsna när det kommer till täcken. Även fyndat en KL jacka som ska vara riktigt varm och go, nedsatt nästan 40% :bump: lånade bilder.

629691F0-E14D-4A6B-9A1C-ACE990852FF6.webp

Har suktat efter detta täcket huuur länge som helst men avstått pga det höga priset, dock på rea nu så jag slog till 🥹 ett Rambo supreme 250g, tycker horseware är helt överlägsna när det kommer till täcken. Även fyndat en KL jacka som ska vara riktigt varm och go, nedsatt nästan 40% :bump: lånade bilder.

Visa bifogad fil 157658
Åh jag vill också ha ett supreme 250g, för stt byta ut ett amigo 250g. Men även med rea är det ju svindyrt så jag stoppar mig själv🤪🤪

Hoppas okej att jag hoppar in med en fråga, hur är storleken på detta täcke?
Varit intresserad till min häst, men han behöver egentligen oftast stl 140 som inte finns.. 🤗
Jag fick precis hem ett Hansbo comfort till vår stora D som har 140 i Amigo. Jag beställde 135 och det blev gränsfall för litet, så det ska skickas tillbaka. Normalt eller något litet i stl alltså. Jättefint täcke annars, känns som minst Amigo 12- kvalité. De ska få mäta rygglängden på det och se om jag ska byta till 145. Jag mätte Hansbo 135 till 138 cm från manke till svanslappens början och Amigo i 140, som passar, är 1 dm längre.

Åh jag vill också ha ett supreme 250g, för stt byta ut ett amigo 250g. Men även med rea är det ju svindyrt så jag stoppar mig själv🤪🤪
Ja det är verkligen inte gratis 🫣 rhino har samma kardborrefästen för halsen som rambo supreme så det blev nästan ett rhino istället, men bara nästan 😂

Jag fick precis hem ett Hansbo comfort till vår stora D som har 140 i Amigo. Jag beställde 135 och det blev gränsfall för litet, så det ska skickas tillbaka. Normalt eller något litet i stl alltså. Jättefint täcke annars, känns som minst Amigo 12- kvalité. De ska få mäta rygglängden på det och se om jag ska byta till 145. Jag mätte Hansbo 135 till 138 cm från manke till svanslappens början och Amigo i 140, som passar, är 1 dm längre.
Har också Hansbo Comfort och är jättenöjd med dom! Lite åt det mindre hållet helt klart. Otroligt prisvärd i jämförelse med vanliga Amigo.

• Gilla
Reactions: ako

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 605
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 435
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 609
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka