Stora shoppingtråden II

Nu kom de äntligen!
Fick lite panik först för de kändes jättesmå, men det blev ändå bra när jag fått till snörningen vettigt. Tycker de blev fina👍

IMG_1778.webp

Jag köper sällan utrustning längre, har ju allt.
Men nu till jul har jag ahoppat rejält (för att vara mig). Främst julklappar till dottern.

Hööks fleecefilt. Mycket nöjd med vad man fick för 249kr!
Ett ”sammetstäcke” från santa cruz. Billigare kopia av kentucky.
Långa chaps från hööks.
Pannband från diyoh. Tyckte de var fruktansvärt grilliga och fula förut. Nu har jag vant mig 😄
Fodrade jodpuhrs från hööks.

Allt till dottern. Blev ganska mycket i år, men hon har ny häst i större större storlek än våra andra. Skorna behövde hon ändå.
Men än så länge nöjd med allt.

Jag köper sällan utrustning längre, har ju allt.
Men nu till jul har jag ahoppat rejält (för att vara mig). Främst julklappar till dottern.

Hööks fleecefilt. Mycket nöjd med vad man fick för 249kr!
Ett ”sammetstäcke” från santa cruz. Billigare kopia av kentucky.
Långa chaps från hööks.
Pannband från diyoh. Tyckte de var fruktansvärt grilliga och fula förut. Nu har jag vant mig 😄
Fodrade jodpuhrs från hööks.

Allt till dottern. Blev ganska mycket i år, men hon har ny häst i större större storlek än våra andra. Skorna behövde hon ändå.
Men än så länge nöjd med allt.
Vi köpte två fleecefiltar från Hööks som vi har i soffan :-) De är jättefina.

Jag har inte köpt något hästrelaterat på jättelänge! Sålde ju hästen inklusive ALLT i våras/somras. Har bara kvar lite utrustning till stor häst som hon inte kunde ha. Och en maratonsele.

Har nu köpt en minimal uppsättning av mina favoritborstar från Borstiq, en hovkrats, en gummiskrapa och Magic Brush. Det var typ det enda jag egentligen använde. Köpte också ett islandsträns med tyglar och bett och en Islandsgrimma (billigt från Börjes). Det stora inköpet ska hämtas senare idag!

Jag klickade precis hem ett nackstycke från Schockenmöhle till min lilla älg med gigantohuvud 🙄Har ett i samma modell i strl full som kom med det bettlösa tränset, men som är väldigt, väldigt litet i storleken. Pannbandet hamnar alldeles för högt upp och nära öronen. Hoppas WB XL kommer passa henne bättre 😅

Upplever det generellt som något av ett problem att hitta nackstycken/träns i BRA läderkvalitet med bara två remmar (för käkremmen och sidostycken), dvs utan nosrem. Hööks har, men de är riktigt jäkla bottenskrap med kartongläder :wtf:

Har förhoppningar om att det kommer fler träns på marknaden utan någon nosgrimma alls, nu när tävlingsreglerna för dressyr börjar ändras....

Jag har inte köpt något hästrelaterat på jättelänge! Sålde ju hästen inklusive ALLT i våras/somras. Har bara kvar lite utrustning till stor häst som hon inte kunde ha. Och en maratonsele.

Har nu köpt en minimal uppsättning av mina favoritborstar från Borstiq, en hovkrats, en gummiskrapa och Magic Brush. Det var typ det enda jag egentligen använde. Köpte också ett islandsträns med tyglar och bett och en Islandsgrimma (billigt från Börjes). Det stora inköpet ska hämtas senare idag!
Betyder det att du köpt häst igen....?:angel::)

Jag SKULLE ha köpt hööks reflex benskydd nu när jag äntligen har en häst som kan ha dem. (Alva drar shettis i benskydd men Mirre kan ha ponny) men då är de såklart slut i alla hööks butiker inom 100km från mig. :cautious: Och de är enbart bak som går att beställa online inte fram. Lite lagom purken bara. 😅

Istället blev det en pannlampa från Jula som än så länge verkar vara över förväntan trots sin låga prisbild. Mycket nöjd. Tiden får utvisa men det känns som ett riktigt kap.

Jag klickade precis hem ett nackstycke från Schockenmöhle till min lilla älg med gigantohuvud 🙄Har ett i samma modell i strl full som kom med det bettlösa tränset, men som är väldigt, väldigt litet i storleken. Pannbandet hamnar alldeles för högt upp och nära öronen. Hoppas WB XL kommer passa henne bättre 😅

Upplever det generellt som något av ett problem att hitta nackstycken/träns i BRA läderkvalitet med bara två remmar (för käkremmen och sidostycken), dvs utan nosrem. Hööks har, men de är riktigt jäkla bottenskrap med kartongläder :wtf:

Har förhoppningar om att det kommer fler träns på marknaden utan någon nosgrimma alls, nu när tävlingsreglerna för dressyr börjar ändras....
Jag har nackstycket från hööks och det räddades till mjukhet med en god mängd paraffinolja 😁.

Fick ett hackamore i julklapp så nu känns det inte mer än rimligt att jag behöver ett hackamore-huvudlag :angel: har dock inte plats för fler träns på krokarna så behöver sortera ut något först...

Jeg har det nakkestykket (med sidestykker) fra hööks og har hatt det i flere år. Smører nesten hver dag når jeg har ridd (gammel vane fra streng instruktør) og läderet er bra på mitt.

Jag har nackstycket från hööks och det räddades till mjukhet med en god mängd paraffinolja 😁.

Ja jag kanske får prova dränka det i paraffinolja. Har smort och smort och fortfarande urk. Har samma i brunt läder också och det är snäppet bättre, men använder det svarta mer.

Jeg har det nakkestykket (med sidestykker) fra hööks og har hatt det i flere år. Smører nesten hver dag når jeg har ridd (gammel vane fra streng instruktør) og läderet er bra på mitt.

Jag är van vid premiumläder som Antares och dylikt...går inte att jämföra 😔 Tyvärr vill min nuvarande häst inte ha något runt ansiktet alls har det visat sig (inte ens bettlösa varianter), så valet av träns och nackstycken (hon gillar hyffsat smala) har verkligen blivit begränsat.

Schockenmöhle är sisådär i läderkvalitet ärligt talat, men ändå bättre än Hööks och jag gillar utformningen av nackstycket.

Senast ändrad:
Ja jag kanske får prova dränka det i paraffinolja. Har smort och smort och fortfarande urk. Har samma i brunt läder också och det är snäppet bättre, men använder det svarta mer.

Jag är van vid premiumläder som Antares och dylikt...går inte att jämföra 😔 Tyvärr vill min nuvarande häst inte ha något runt ansiktet alls har det visat sig (inte ens bettlösa varianter), så valet av träns och nackstycken (hon gillar hyffsat smala) har verkligen blivit begränsat.

Schockenmöhle är sisådär i läderkvalitet ärligt talat, men ändå bättre än Hööks och jag gillar utformningen av nackstycket.
Lägg det i en liten hink med olja eller svampa på så mycket att det tar minst ett dygn att typ gå in i lädret. Tycker det funkar.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 613
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 441
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 613
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka