Stora shoppingtråden II

Var av en slump på Hööks förra veckan och de hade 70% på JÄTTEMYCKET i just den butiken pga att de skulle flytta till ny lokal några dagar senare.

Fick saker för 4600 kronor och betalade 1300. Och det var alltså inte typiska ”rea-grejer” där man knappt vill ha något, utan vi snackar:

Back on Track Lynx ridhjälm - 660 kr!
Dressyrträns JH Collection - 300 kr!
Oestress 1L - 150 kr!

Osv osv osv. Jag som bara skulle köpa lite täckesimpregnering 😁

Var av en slump på Hööks förra veckan och de hade 70% på JÄTTEMYCKET i just den butiken pga att de skulle flytta till ny lokal några dagar senare.

Fick saker för 4600 kronor och betalade 1300. Och det var alltså inte typiska ”rea-grejer” där man knappt vill ha något, utan vi snackar:

Back on Track Lynx ridhjälm - 660 kr!
Dressyrträns JH Collection - 300 kr!
Oestress 1L - 150 kr!

Osv osv osv. Jag som bara skulle köpa lite täckesimpregnering 😁
Åh, vår hööks ska också flytta, vet bara inte när. Väntar på en sån rea!

Jag har shoppat mig ett par Freejump SoftUp PRO i orange. Begagnade och visst slitage finns, men inga konstigheter (det är ju ett bra tag sen färgen utgick också), inga skador och de kostade 400:-. Hämtade dem i stan efter jobbet. Så glad! Hade ett par i en annan färg sist jag hade häst och gillade dem mycket. Har dessutom matchande träns och förbygel i biothane :angel: .

Och så kom tillslut mina Hansbo gummiboots, DHL har skickat dem fel tre gånger… Så nu har jag tre olika märken att variera mellan så han förhoppningsvis inte får skav av att ha dem hela vintern.
Men det är första gången jag köpt boots och fått dem i en väska, lyxigt värre 😅

Visa bifogad fil 158225
Hur upplever du de olika märkena du har?
Bara haft Protector till mina, och sista veckorna har det strukit med flera stycken, så dags att fylla på förråden. Men det kanske är värt att lägga en större slant på typ Arma? 🫣

Hur upplever du de olika märkena du har?
Bara haft Protector till mina, och sista veckorna har det strukit med flera stycken, så dags att fylla på förråden. Men det kanske är värt att lägga en större slant på typ Arma? 🫣
Arma gummiboots - Funkar super i hagen! Sitter bra, lätta att ta av och på och håller sig mjuka trots många minusgrader (-22 som lägst hittills)

Protector gummiboots - Bra passform, sitter bra, lite krångligare att ta av och på iom två spännen. Spännena remsas upp i kanterna efter ett tags användning. Blir hårda vid minusgrader.

Hansbo gummiboots - Mjukaste materialet av dessa tre, men något tyngre. Sitter bra. Lite bökigare att öppna och stänga än Arma pga två kardborrar under det översta spännet, men lättare än protector. Håller sig mjuka i många minusgrader. Inte lika ”lysande” färg som på de andra två märkena vilket gör att de syns sämre om de tappas i hagen. Men än så länge har min häst inte tappat någon av modellerna.
Arma är min favorit av dessa tre.
Varierar mellan Arma och Hansbo nu när det är minusgrader, han får nöta på protector till våren när det är lite varmare.

Arma gummiboots - Funkar super i hagen! Sitter bra, lätta att ta av och på och håller sig mjuka trots många minusgrader (-22 som lägst hittills)

Protector gummiboots - Bra passform, sitter bra, lite krångligare att ta av och på iom två spännen. Spännena remsas upp i kanterna efter ett tags användning. Blir hårda vid minusgrader.

Hansbo gummiboots - Mjukaste materialet av dessa tre, men något tyngre. Sitter bra. Lite bökigare att öppna och stänga än Arma pga två kardborrar under det översta spännet, men lättare än protector. Håller sig mjuka i många minusgrader. Inte lika ”lysande” färg som på de andra två märkena vilket gör att de syns sämre om de tappas i hagen. Men än så länge har min häst inte tappat någon av modellerna.
Arma är min favorit av dessa tre.
Varierar mellan Arma och Hansbo nu när det är minusgrader, han får nöta på protector till våren när det är lite varmare.
Toppen, då kanske det blir att spana efter nån av dom nu då 😁 Indy lämnade ena bakbooten nånstanns i hagen igår, så den lär jag inte hitta förrän till våren 🙈
Är dom jämförbara storleksmässigt? Jag har atm XL fram och L bak i protector 🤔

Toppen, då kanske det blir att spana efter nån av dom nu då 😁 Indy lämnade ena bakbooten nånstanns i hagen igår, så den lär jag inte hitta förrän till våren 🙈
Är dom jämförbara storleksmässigt? Jag har atm XL fram och L bak i protector 🤔
Tycker de är lite stora i storleken. Jag har cob på arma och medium på hansbo men ponny/small hade funkat. På vanliga neoprenboots har jag full till samma häst (mindre halvblod med små hovar).
Protector fanns bara kvar i small när jag skulle köpa så jag chansade och de funkar. Dock går de inte lika långt ner över hoven som de andra, men omkretsen är perfekt.
Så jag tror att jämfört med protector är de ungefär lika i storlek.

Jag är sur. Mina nya ridstövlar var utlovade att komma i god tid innan jul, men det verkar inte hända. Lite försenade från fabrik (7,5 veckor istället för 5-6 veckor) och ja sånt får man väl räkna med. Men nu har hon man beställer från segat sig med inrikesfrakten. De kom till henne i tisdags, i onsdags på morgonen hade vi mailkontakt och jag betalade frakten. Idag (efter att jag mailat och frågat) visar det sig att hon inte fått iväg dem än. Utlovade att skickas idag men med alla röda dagar framåt lär det ju dröja innan jag får dem.
Jag vill ju ha mina nya fina varma stövlar NU😅

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 598
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 424
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 599
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka