Stora shoppingtråden II

Köpte draglinor och svängel från Floby överskottslager som avslutningspresent till mig själv då vi avrundat höstens inkörningsträning i skog. Tanken är att Elsa ska harva ridbanan och kunna träna på att jobba i skogen i vår nu när vi kommit längre i utvecklingen. 🥳

Har också Hansbo Comfort och är jättenöjd med dom! Lite åt det mindre hållet helt klart. Otroligt prisvärd i jämförelse med vanliga Amigo.
Ja det kändes jättefint i kvalitén! Är nästan ledsen att ingen häst behöver nåt mer täcke nu, jag hade gärna köpt fler sådana 😅. Är du nöjd efter att ha använt ett tag oxå?
Det kommer ett större på posten om ett par dar och det mindre åker tillbaka.

Ja det kändes jättefint i kvalitén! Är nästan ledsen att ingen häst behöver nåt mer täcke nu, jag hade gärna köpt fler sådana 😅. Är du nöjd efter att ha använt ett tag oxå?
Det kommer ett större på posten om ett par dar och det mindre åker tillbaka.
Ja är fortfarande supernöjd! De är ett år hamla nu och iofs bara "snötäcken". Så de blir inte leriga och ser fortfarande som ny ut.

• Gilla
Reactions: ako
Köpte två ledhundhalsband på Hööks rea och satt dom bak på täckena. Blev riktigt bra och äntligen ett smidigt och uppladdningsbart lju bakåt!
20241203_211055.webp

Här kommer en liten recension av mina senaste köp.

Arma oxizone benskydd med hård utsida och luddkant - Trots mesh så är de väldigt tjocka, blir lika varma som de jag har som är helt i ludd. Lite små i omkrets, full är på gränsen för små för min som har väldigt smala fullblodsben.
De funkar dock då jag bara ska använda dem under broddssäsongen = kallt ute.

Arma gummiboots - Funkar super i hagen! Sitter bra, lätta att ta av och på och håller sig mjuka trots många minusgrader.

Protector gummiboots - Bra passform, sitter bra, lite krångligare att ta av och på iom två spännen. Blir hårda vid minusgrader.

Vinterband från EquiSafe - Värdelösa! Köp inte. Tunna och sladdriga, trasiga efter att bara suttit uppe några veckor.

Har villhöver-shoppat ett kimblewick som jag letat efter i evigheter, nämligen ett med rak mundel med tungfrihet och skänklar utan individuella tygelöglor. Vi får se om B trivs med det, annars åker det bara in i samlingen helt enkelt. Denna kombinationen av mundel och skänklar har gäckat mig i åratal, det var nästan så jag skrek när jag av en ren slump hittade ett idag :angel:

kimblewick.webp

Har villhöver-shoppat ett kimblewick som jag letat efter i evigheter, nämligen ett med rak mundel med tungfrihet och skänklar utan individuella tygelöglor. Vi får se om B trivs med det, annars åker det bara in i samlingen helt enkelt. Denna kombinationen av mundel och skänklar har gäckat mig i åratal, det var nästan så jag skrek när jag av en ren slump hittade ett idag :angel:

Visa bifogad fil 158153
Så sant. Det ser man inte ofta. Gör det en skillnad när dom inte har öglar? Bara rent nyfiken

Visa bifogad fil 158153
Nytt? Fanns det i Sverige?
Jag köpte ett rakt sådant men utan tungfrihet från England åt min förra häst. Ångrar fortfarande att jag sålde det.

Så sant. Det ser man inte ofta. Gör det en skillnad när dom inte har öglar? Bara rent nyfiken
Nä den enda skillnaden är ju att du inte kan fixera tygeln. Tygelns möjlighet att röra sig i ringen ger ju också mer pre-signal än vid en fixerad tygel. Det är precis samma effekt som att sätta tygeln i stora ringen på ett kimblewick med öglor.

Nä den enda skillnaden är ju att du inte kan fixera tygeln. Tygelns möjlighet att röra sig i ringen ger ju också mer pre-signal än vid en fixerad tygel. Det är precis samma effekt som att sätta tygeln i stora ringen på ett kimblewick med öglor.
Vart köpte du det?

Visa bifogad fil 158153
Åh det ser ut som nåt Zacke hade gillat! Rider WEn nu på ett rakt pelham med delta men bitvis blir det alldeles för skarpt. Sist jag red bana så satte jag tygeln I stora ringen och då blir det väldigt likt detta. Så var hittar jag det😁?

Jag hittade ett par mörkbeige ridbyxor på Fagers rea, 70% rabatt. Storlek 42 var slut, så jag chansade på 44. För att få fri frakt köpte jag också en rejält rabatterad tröja. Ridbyxorna var alldeles för stora, så jag skickade tillbaka. Tröjan var jättefin. De var slut i 40 också, men jag hittade tights i samma färg i stl 40, även de 70% rabatt - så jag fick köpa en tröja till :D Tightsen funkade bra, men jag hade nog kunnat ha 38. Men nu orkar jag inte skicka tillbaka och greja - och jag behöver inga fler tröjor nu!

Jag beställde ett plagg från Alequi i november som fortfarande inte kommit, har mailat och frågat om när grejerna kommer och fick svar att de är på väg snart. Mest irriterande för att det stod leveranstid 1-3 dagar i orderbekräftelsen :cautious:

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 598
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 424
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 599
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka