Stora shoppingtråden II

Lokala butiken har 15% på allt så jag laddade upp med isbrodd i för vintern.
Insåg häromdagen att jag bara har ridhandskar som är tunna eller väldigt tjocka så nu köpte jag ett par lätt fodrade som fortfarande kändes väldigt smidiga.
Slank med ett grimskaft också 😁
20241122_163540.webp

Skulle egentligen inte ha något på black week men hittade ett par stallskor med okej rabatt, jodhpur-modell med stålhätta. Mina vanliga stallskor håller på att falla i småbitar och hade egentligen tänk köpa nya först till våren men det blev nu istället.

Behöver köpa ett större vintertäcke till valacken och har därför ute annons på hans nuvarande.
Fick just detta bluffmeddelande på Hästnet. Klickar man på länken ser det ut att komma från Postnord, men adressen köparen angett finns inte och även om jag är inbiten norrlänning så vet jag att Uppsala inte ligger i Örebro län 😅 (se nästa inlägg)
De vill att man ska knappa in sitt kortnr för att pengarna ska komma på mitt konto. Tack men nej tack!
Så se upp om ni får något liknande!

IMG_8117.webp

Behöver köpa ett större vintertäcke till valacken och har därför ute annons på hans nuvarande.
Fick just detta bluffmeddelande på Hästnet. Klickar man på länken ser det ut att komma från Postnord, men adressen köparen angett finns inte och även om jag är inbiten norrlänning så vet jag att Uppsala inte ligger i Örebro län 😅 (se nästa inlägg)
De vill att man ska knappa in sitt kortnr för att pengarna ska komma på mitt konto. Tack men nej tack!
Så se upp om ni får något liknande!

Visa bifogad fil 157333
Fick också liknande meddelande, men den gick ja inte på.

är många bluffers nu på hästnät. Hade en som påstod jag skulle få betald genom instabox, när jag sen skrev till personen dom är en scammer fick jag massa meddelande på rusiska 🤪 anmälde till hästnät, men känns väldigt oseriöst att man skall behöva hantera så mycket skit när man skall sälja saker. Mitt bästa tips är även att kolla när profilen är skapat, dom flesta använder nya profiler för att bluffa.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 598
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 424
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 599
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka