Stora regntäcken

bejkonfis

Trådstartare
Det är verkligen på tiden att bjässehunden får ett regntäcke för att jag ska få göra något annat med mitt liv än att torka hund.
Han är en Leonberger och rygglängden slukar dryga 95cm vilket gör det lite halvt omöjligt att hitta ett täcke till honom. Ingen av mina butiker lagerför så stora täcken utan det är specialbeställning som gäller med ett par veckors väntetid.

Vad har ni för ofodrade regntäcken till era stora hundar?

Nu har inte jag stora hundar, tvärtom, men jag har vänner som har.

Flera har använt sig av shettistäcken

Sitter lite i samma sits. Har en Borzoi, och trots att han inte är fullvuxen ännu är det redan svårt att hitta täcken som är långa nog. Mitt primära problem är att hitta ett täcke som är långt nog, men utan att det är som ett tält i övrigt. Borzoier är ju smala som dörrspringor i jämförelse med andra hundraser av motsvarande höjd.

Hööks har ett hundtäcke i strl 90, för 199 kr, Börjes likaså. Kanske kan vara värt att testa även om det fattas 5 cm? :)

@Tjôta Jag överväger starkt hästtäcke! Han är trots allt ponnyhög och lär fylla ut ett ponnytäcke rätt bra...

@AraSlei Va inne på Hööks och frågade personalen om gigantiska hundtäcken men tjejen där sa att dom inte har så stora (Större än 85cm) och tipsade istället om ett hästtäcke med så sketkass passform att inte ens en häst skulle kunna ha det :grin: Han är ju närmare 100cm än 90 så jag tror att det täcket går bort tyvärr :down:

Sitter lite i samma sits. Har en Borzoi, och trots att han inte är fullvuxen ännu är det redan svårt att hitta täcken som är långa nog. Mitt primära problem är att hitta ett täcke som är långt nog, men utan att det är som ett tält i övrigt. Borzoier är ju smala som dörrspringor i jämförelse med andra hundraser av motsvarande höjd.

DG Doggear har täcken för vinthundar i alla storlekar. För de största, med rygglängd över 85 cm, specialsyr de täckena.

Liknande trådar

Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
2 130
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 680
Senast: machafuko
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 719
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Jag behöver någon att lufta lite tankar med. Jag är uppvuxen med hund, men inte haft någon egen när jag flyttat hemifrån, men jag har...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka