Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag körde lite dubbeluppdrag och försökte få ett y-horn i ett y-horn plus tillräckligt med hästskor till en tinker. Imorgon kan jag köpa min tinker, plus en guldpäls. Nice! Sedan ska jag fortsätta samla ihop till en Filosofens sten, behöver två hallon, och ett Poseidons träns, behöver två hallon till.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

kl

tycker det är dumt att när man gjort en sallad, så tredubblas ingredienserna till nästa gång. Hade räckt att dom dubblades.. Svårt nog att få tag på ingredienser, tycker jag iaf :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

kan ni hjälpa mej?
min häst, som inte är mera än 16 år, tappar hälsa hela tiden. vad har hon för fel? igår var det riktit dåligt,och jag gav henne en svart orkide, men idag har hon igen en hälsa på bara 85%.vad felas?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*

Jag körde på rätt ordentligt på den engelska verisionen (startade ju första tråden) men nu har jag nästan glömt av det stallet och känner mig mer sugen på att testa den Svenska! :laugh:

Kan någon fylla i vad som har hänt? :bow:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*KL*

Nu har jag äntligen fullbluppat min hästkrake :) Tänker ta ett föl på henne nu så jag kan fortsätta driva min så kallade "avel" framåt. Avlade på welshponnys först, men nu har jag gått över till arabiskt fullblod. Mitt sto har ett GP på 400, inte jättebra direkt men myycket bättre än mina tidigare hästar. Det var också den bästa häst jag kunde få tag på just nu som jag hade råd med :d

Men i alla fall, till saken nu: Någon som har en arabisk fullblods-hingst som vill erbjuda betäckning? Den ska självklart vara renrasig, och gärna minst 420 i GP. Helst fullbluppad också. Men ja, vi får se vad jag får tag på ;)
Tack på förhand!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*
Nån som råkar ha en spanjor med högt GP som kan tänka sig att låta den få komma till och betäcka:)?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

La till dig som vän :)

Om du ser till att hålla hennes moral på 100% och alltid lägger henne innan kl 22 med över 20% energi så borde hälsan stiga för varje dag. Annars har jag ingen aning om vad du gör för fel. :crazy:

Man bluppar genom att fullträna de 3 bästa egenskaperna, vinna 20 tävlingar och hästen ska vara över 10 år.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Ser ut som hästen är för mager. För att ha en någorlunda koll på hästens vikt så tar man dess mankhöjd och multiplicera med 3.1 för att få fram idealvikten.
I ditt fall: 142 x 3.1=440,2.

Lollipop bör väga 440kg, inte 356kg som hon gör nu :) Om du ger henne rejäla doser mat i ett par dagar så ska det nog fixa sig :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Haha, vilket misstag!! Jag räknade också på vikten, men tyckte att 16 kg fel inte gör nåt... Missade visst resterande 100 kg :o:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp