Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Nej, gör vad du vill med den. Jag köpte den bara för att kunna reservera en skräpis tillbaka till dig för jag hade visst inga själv:p Vill du ha tillbaka din då?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*
En dum fråga, för att 100-BLUPa hästarna ska man ju få egenskaper fetstilat..:confused:

För att ta ett exempel, har en spanjor som är färdigtränad, vunnit över 20 tävlingar, 24 år gammal, men bara 90,99 i BLUP och den tycker jag inte ökar alls vad jag än gör.. (såg nu att dressyren visst var fetstilad, men hur den blivit det vet jag inte) Jag gissar på att det är ridsätten som saknas, men hur vet jag vad jag ska träna med den:confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*
En dum fråga, för att 100-BLUPa hästarna ska man ju få egenskaper fetstilat..:confused:

För att ta ett exempel, har en spanjor som är färdigtränad, vunnit över 20 tävlingar, 24 år gammal, men bara 90,99 i BLUP och den tycker jag inte ökar alls vad jag än gör.. (såg nu att dressyren visst var fetstilad, men hur den blivit det vet jag inte) Jag gissar på att det är ridsätten som saknas, men hur vet jag vad jag ska träna med den:confused:

Spanjorer ska väl bli feta i uthållighet, snabbhet och dressyr om jag minns rätt? Jag brukar köra brant sluttning med dem. Under 1 timme så får man snabbhet, över 1 timme så blir det uthållighet. Man får köra såna hela tiden, när hästen är färdigtränad i de egenskaperna man vill ha feta på staplarna förstås.

Du ser ju när du ska välja tid på ridsätten vilka egenskaper som kommer att förbättras, när där inte står något om egenskaper som kommer att förbättras längre så kan det hända att man får tävla i det som ger rätt egenskap. Kapplöpningar för snabbhet, dressyr för dressyr och fälttävlan för uthållighet:)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

ett av målen är attbli vän med nån i spelet. hur blir man det?
är nån frivillig;)..känner ju ingen här--
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Spanjorer ska väl bli feta i uthållighet, snabbhet och dressyr om jag minns rätt? Jag brukar köra brant sluttning med dem. Under 1 timme så får man snabbhet, över 1 timme så blir det uthållighet. Man får köra såna hela tiden, när hästen är färdigtränad i de egenskaperna man vill ha feta på staplarna förstås.

Du ser ju när du ska välja tid på ridsätten vilka egenskaper som kommer att förbättras, när där inte står något om egenskaper som kommer att förbättras längre så kan det hända att man får tävla i det som ger rätt egenskap. Kapplöpningar för snabbhet, dressyr för dressyr och fälttävlan för uthållighet:)

Plus att lektioner ökar på färdigheter i hästens starkaste egenskaper.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*Kl*

Någon som skulle vilja byta en Afrodites Tårar mot ett Ymnighetshorn? :laugh:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Tack, och grattis själv! :)

*halvt kl*

Jag står inför ett val: Ska jag byta kön på enhörningshingsten och behålla den eller ska jag sälja den? Vad tycker ni?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Man tjänar otroligt bra med Equus på att erbjuda betäckningar med enhörningshingstar annars. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Spanjorer ska väl bli feta i uthållighet, snabbhet och dressyr om jag minns rätt? Jag brukar köra brant sluttning med dem. Under 1 timme så får man snabbhet, över 1 timme så blir det uthållighet. Man får köra såna hela tiden, när hästen är färdigtränad i de egenskaperna man vill ha feta på staplarna förstås.

Om jag hade velat träna snabbhet och uthållighet hade jag ridit långa och korta ridturer i trav istället för brant sluttning, eftersom det drar mindre energi :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Åh! Insåg just att du redan hade en hingst - min Trollgalder! :love: - Då skulle jag satsa på att byta kön och kunna betäcka två ston samtidigt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
533
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
621
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp