Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Har dom höjt det? Det var 100 dagar när jag blev sadelmakare, men de har säkert ändrat det ihop med nån uppdatering :p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Det beror på om du vill ha en så bra häst som möjligt eller bara få den färdigtränad ;)

Men om du inte vill ha en riktig tävlingshäst så träna bara de tre bästa egenskaperna. En del säger att hästarna får sämre medfödda färdigheter om inte föräldrarna är helt färdiga, men jag har inte märkt nån skillnad. Jag provade att avla på två föräldrar med över 600 i färdigheter och ändå fick fölet bara 109 (med tårar).

Både och:angel: Nä men gärna så att den blir så bra som möjligt:laugh:
Men så börja med dom tre bästa färdigheterna och sen ge sig på resten?
Men hur lägger man upp det efter föllekarna? Ut och rida alla tre ridsätt och lektioner så mycket man bara kan? Ska man lämna ridturerna/lektionerna när man kan börja träna, eller ska man på nåt sätt få in det i dagarna också?
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Man måste ju köra ridturer för att färdigheten ska bli fetmarkerad.

För att vinna tävlingar så brukar man träna två av de bästa färdigheterna och tävla i den tredje. Efter 20 vinster är det bara att köra klart resten...

Jag tar lektioner varje dag, oavsett vad hästens syfte är. Man får ju equus om inte annat :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Men hur gör du med ridturerna när hästen får börja tränas? Pausar du dom och satsar på träningar i dom två bästa färdigheterna och isf, när tar du upp ridturerna igen?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Men hur gör du med ridturerna när hästen får börja tränas? Pausar du dom och satsar på träningar i dom två bästa färdigheterna och isf, när tar du upp ridturerna igen?

Haha, jag vill inte avslöja mitt träningsschema :o:p

Vet iaf att förr så tränade jag färdigt först och sen körde ridturerna klart.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Blää... Enda enhörningsfjordingshingsten som fanns kl 18.23 lyckades någon annan såklart knipa. Surt.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Men jag har ju en som bara står och skräpar just nu! Han är inte topp på något vis alls - men om du vill ha en privat betäckning så hojta till!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jaaaa, jag vill ha en betäckning! Reservera till ett pris som du tycker känns vettigt bara, så sitter jag redo imorgon :love:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

nu är det nya ändringar igen på internationella sidan :(
Nu måste man köpa djur för att leka
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Kan man inte leka med fölen utan husdjur? Är det därför de ska ha hit dom? :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
533
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
621
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp