Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*raderat*

Jag lyckades köpa en box så behöver ingen hjälp längre :)
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

har tråkigt, så satta MA på Mango. Räknar med att han är fullbluppad senast imorgon :) Hojta när du vill ha en betäckning!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Köpte nyss en enhörning för 1 pass :D inte ens samma ras som mina andra enhörningar men kunde inte låta bli haha, så någon som behöver betäckning av en enhörningsfjording, säg till!

Jag skulle behöva till hörningen jag lånat för att klara mitt mål, hade varit jättesnällt om du kunde lägga ut honom till mig (dramatik):)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Det går bra vilket som:) Tänkte ge mig på första försöket imorgon kväll om jag inte missar tiden:) Hur länge ligger ett erbjudande kvar?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

48 timmar. Men då lägger jag in det innan tiden imorgon så slipper jag använda åldringspoäng nu, de börjar sina :angel:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Håller tummarna att Tindra nedkommer med en horning nu! Enligt statistiken så borde det ligga nära i tiden i allafall - tror att hon har fyra nonhörningar i bagaget på rad nu sedan förra hornbebisen. :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Haha, ja isf verkar ju chanserna bra. Synd att statistisken inte verkar stämma när det gäller hornbebisar bara:p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

ni är verkligen insatta!
jag fattar fortfarande inte så mycket..kan man inte göra annat än mata på hästarna? en har jag betäckt, det kom en fransk travare;)från en fjording..
nu hittade jag att man kan lägga ut en hingst på marknaden för att betecka..där står han,helt grön,med inga poäng i bagaget?? hur väljer man en så bra hingst som möjligt till sitt sto?vad ska man se efter?och ska man välja nån viss ras eller är det fritt fram??
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Blev ingen enhörning på detta försöket så om du vill går du gärna skicka en till betäckning :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

ni är verkligen insatta!
jag fattar fortfarande inte så mycket..kan man inte göra annat än mata på hästarna? en har jag betäckt, det kom en fransk travare;)från en fjording..
nu hittade jag att man kan lägga ut en hingst på marknaden för att betecka..där står han,helt grön,med inga poäng i bagaget?? hur väljer man en så bra hingst som möjligt till sitt sto?vad ska man se efter?och ska man välja nån viss ras eller är det fritt fram??

Du kan (bör) mata, rykta, klappa, vattna hästen varje dag. Den är vaken fram till kl 22 och då behöver du lägga den till sägs, klockslaget är står till vänster om hästen, det är alltså inte din egen klocka du ska gå efter. Under dagen kan du ställa ut hästen i hagen, i boxen, låta den vara med på ridcentrets ridlektioner, ta ut den på ridturer, träning eller tävla. För att få upp poängen på hästen måste den antingen ridas, tränas, tävlas eller vara på lektion.

Fick du en travare från en fjording så har du inte avlat renrasigt. Det står under fliken Genetik om din är renrasig eller inte. Det behöver du kolla på den hingst du väljer också. Du får korsa som du vill!

Välj en hingst med högt GP (grundpotential, titta under Genetik igen på någon av dina hästar) och gärna med BLUP 100 (dvs vältränad, vunnit tävlingar), även det finns under genetikfliken.

Längst upp till höger på sidan har du "spelhjälp" med svar på de vanligaste frågorna.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*
Nu har jag ännu en Grand Prixfundering.. Måste man delta med samma häst(ar) hela veckan?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

KL

Stör mig något enormt på att jag har alla kringflackande hästar som i en liten ask, förutom Den blyge :(
Har ingen fontän, och inga hästar som kan mäta sig i GP heller. Min blyge har bara 23 poäng...

What to do?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Om du ska finnas med i slutrankingen måste du vara med alla dagar den veckan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
531
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp