Stora hindertråden

Buck

Trådstartare
Kändes passande nu såhär i början på säsongen :).
Tänkte att det ofta kommer upp trådar med frågor om hindertyper, mått och såklart så finns det ju många som bygger egna och vill ha råd (som jag ;), mycket smidigare än att släpa fram banhoppnings hinder :rofl:)

Vill se bilder på kreativa hinder, egna skapelser m.m :)

Om man vill bygga pyttesmå hinder då? Vilken j**la tråd blir det??? Ja jag hatar många trådar, eventuellt möjligtvis kanske har jag råkat nämna det nån gång förut....:cool:

Allt över 60cm är stora hinder hörre ni ni :p.

Ska till att börja bygga en häck nu och senare ngn typ av smalhinder, antagligen så blir det en spets :)

Liten fråga då jag inte får upp riktlinjerna för banbyggare :mad:, Hur hög brukar ett nedhopp i p70-p80 vara? Är det 70-80 cm eller mindre? Har en jordig grushög som jag behöver "bli av med" dvs antingen sprida ut på ridbanan eller låta ligga kvar. Och då det är mer jord än grus i denna högen så vore det smidigt att bara kräva till de lite ;).
(Har iofs blivit för feg för att ens galoppera på ridbanan men små fasta hinder är aldrig ngt problem ;).

Liten fråga då jag inte får upp riktlinjerna för banbyggare :mad:, Hur hög brukar ett nedhopp i p70-p80 vara? Är det 70-80 cm eller mindre? Har en jordig grushög som jag behöver "bli av med" dvs antingen sprida ut på ridbanan eller låta ligga kvar. Och då det är mer jord än grus i denna högen så vore det smidigt att bara kräva till de lite ;).
(Har iofs blivit för feg för att ens galoppera på ridbanan men små fasta hinder är aldrig ngt problem ;).
10 cm mer än klasshöjden, 20 cm mer om marken sluttar.

/Lady_S

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 759
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 702
Senast: Enya
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat