Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, men helt ärligt du nämner även krogen och det har aldrig hänt att en man tagit kontakt med mig på krogen. Eller mina närmaste väninnor heller. Det behövs en viss attityd för att det ska bli så såvitt jag märkt.

Om man är på riktigt bra humör, skrattar, skämtar med väninnorna, har en pojkvän och därmed inte bryr sig utan skämtar med killarna och är självsäker, ler, slänger med håret, då kunde jag få invit.
Krogen nämner jag mest som symboliskt exempel och det är inte direkt en plats jag skulle uppmuntra folk att använda för att hitta partner på :)

Fast sen kanske inte du direkt hör till den målgrupp jag söker mig till heller? Den gruppen kanske föredrar två meters hunkar ?
Jag lutar nog åt att det kan vara värt besväret att se över sin målgrupp om man inte alls är den person de vill ha. Varför har du en målgrupp i vars målgrupp du inte ingår i din tur?

Lösningen verkar ju vara just att du byter målgrupp eller att du slår dig till ro med att de kvinnor du faller för föredrar tvåmetershunkar.

Jag tänker nog att en målgrupp i sammanhanget blir en målgrupp genom att det ömsesidiga intresset är rimligt sannolikt.

Det är ju inte bara det att jag inte vill ha en frikyrkopastor, tex. De vill garanterat inte ha mig heller. Man får ju rekrytera realistiskt. Om vi behöver en ny administratör på jobbet rekryterar vi inte en rörmokare hur lång hen än är.

Så du tror att bara för att "man kan få" de där tvåmeterhunkarna så skulle man välja det?

Hör inte du till en av dom då ?
Du har väl skrivit i trådar att du föredrar långa män ? Din stora starka karl hade väl även rytit och skrämt halvt slag på en hovslagare pga att han hade skickat ovälkomna bilder till dig ? Vilket du lät väldigt stolt över och inte vågade göra själv ?

Jag är likadan, blir lite dränerad.
Men, mina vänner stannar kvar. De vet hur jag är. Ibland ses vi 1-2 gånger i veckan, ibland 1 gång per månad osv.
Flera har jag tappat kontakten med för att dom flyttat ifrån min ort.
Men nån har även bara brytit kontakten. Jag fick inte ingå i deras vänkrets längre. Jag misstänker att det berodde för att jag tackade nej för ofta och då uteslöt dom mig tillslut. Men vad vet jag.

:laugh:,
Varför skulle han? Han har ju dig ? :)
Tror du jag skulle hänga på buke i en hero tråd om jag hade partner och spekulera i vad kvinnor söker ?

Varför tror du att JAG hänger i tråden och diskuterar social kompetens, varför vissa hittar partner trots att de är introverta, vad som kan få varningsklockor att ringa för en när man dejtar osv? Det är ju knappast för att jag har någon nytta av hur det går för dej i ditt dejtande(bortsett kanske från att det blir lite mindre upprepning i vad man får läsa här på buke).

Det kan ju helt enkelt vara så dels att folk är intresserade av de olika ämnen som avhandlas eftersom man tycker att sociala interaktioner är både spännande och viktiga att förstå sig på, dels att man diskuterar det man läser på forum med sin partner.

Du har väl skrivit i trådar att du föredrar långa män ? Din stora starka karl hade väl även rytit och skrämt halvt slag på en hovslagare pga att han hade skickat ovälkomna bilder till dig ? Vilket du lät väldigt stolt över och inte vågade göra själv ?

Du svarar inte på min fråga. Tror du alla valt tvåmetershunkar om de som du uttrycker det "kan få dem"?

Och nej, han hade inte skrämt någon hovis för min skull. Han hade sett till att en hovslagare som antastade omyndiga flickor slutade med det när ingen annan lyckades få det att upphöra bla. Han fick reda på det då den hovisen skickade bilder till hans ex. Och det sen kom fram om de andra flickorna som var min sambos kunder sen många år bröt ihop under en behandling.
Det har noll med mig och göra iom att vi bara var arbetsbekanta på den tiden. Däremot tycker jag det är bra att män också markerar mot andra män. Och inte bara vi kvinnor själva.

Han vet att jag kan ta mina ev konflikter själv och skulle inte gå över huvudet på någon.

Jag har större delen av livet varit ansedd snygg och aldrig haft någon form av torka på män. Dvs jag hade "kunnat få" och har dejtat modeller och tvåmetershunkar. Jag har däremot inte alltid valt de som du skulle kalla hunkar. Jag har varit jättekär i män som inte alls var superhunkar, långa, matcho, rika etc. Då har jag oftast fallit för att de är socialt begåvade, roliga och intelligenta. Det har jag ju nu insett är min typ. Någon utseendetyp har jag nog inte mer.
Jag gick väl på utseende etc när jag var tonåring och kanske i tidiga 20-årsåldern. Men sen var det liksom inte intressant mer.
Min sambo är vackrast i världen i mina ögon. Men när vi träffades i jobbet för massa år sedan så var han ju bara en skön snubbe liksom.

Så drog ju @VLMF ett likhetstecken mellan empati och inkomst...
:rofl::rofl::rofl:
Läsförståelse verkar inte vara din starka sida.

Nja, alla gillar ...
Alla kvinnor kan inte få tvåmetershunkar. De räcker inte till för alla...
Sen när alla andra bitar ska stämma så kommer det inte finnas särskilt många tvåmetershunkar kvar längre
Vad får dig att tro att kvinnor vill ha tvåmeters hunkar?

Han är väl sjuksköterska i botten? Väldigt hunkit.

För att hon håller med dig i många saker? Min man har läst det du skriver och han skakar bara på huvudet åt typ det mesta, men jag antar att han inte har någon insikt i hur det är att "vara man".
Min man likaså. När jag säger "lyssna på dethär!" numer får han panik i blicken och säger NEJ, bestämt :D (När jag ska säga något mer om denna tråd, ifall någon missade det ;) )

Jag är uppväxt med bara bröder.
Så vi har inte haft några tjejprylar. Däremot hade jag en nära tjejkompis när jag var barn och lekte ofta med hennes barbie dockor. När man är liten kan man leka med det mesta. Men jag föredrog ju att leka med lego ...
Mina brorsdöttrar har sjukt mkt dockor 40-50 stycken säkert minst....
Jag vet inte. Säger inte att alla barn har det så uppdelat. Men jag tycker mönstret är tydligt.

"Tjejprylar" :banghead::banghead::banghead:

Det har ju mycket att göra med hur en blivit uppfostrad.
Det är helt sjukt att det ens finns typiska tjej och killprylar. Och att folk fortfarande ser exempelvis dockor som tjejigt, ja... Det är skrämmande.

Jag lutar nog åt att det kan vara värt besväret att se över sin målgrupp om man inte alls är den person de vill ha. Varför har du en målgrupp i vars målgrupp du inte ingår i din tur?

Lösningen verkar ju vara just att du byter målgrupp eller att du slår dig till ro med att de kvinnor du faller för föredrar tvåmetershunkar.

Jag tänker nog att en målgrupp i sammanhanget blir en målgrupp genom att det ömsesidiga intresset är rimligt sannolikt.

Det är ju inte bara det att jag inte vill ha en frikyrkopastor, tex. De vill garanterat inte ha mig heller. Man får ju rekrytera realistiskt. Om vi behöver en ny administratör på jobbet rekryterar vi inte en rörmokare hur lång hen än är.
Det här måste jag säga har ältats en del. Att han verkar ha riktat in sig på en otrolig snäv kategorier som han kan tänka sig ha sex med. Resten är inget att "ha" i hans ögon.

Återvänder till den här tråden efter ett långt uppehåll, förvånas att den nått sin femtiosjunde sida.
Och jag inser att den skräckblandade förtjusning, nej - förundran jag upplever är samma känsla som när jag loggar in på min derby-motståndares forumsida efter en svidande förlust; det finns delar av katastrofturism som drar.

Bo hemma hos mamma vid 30?
Jag säger till alla unga - bli aldrig sambo med nån som aldrig bott själv under ett par år.
Varför? Jo, för det är först när en person bott själv ett längre tag, som denne förstått allt som behöver göras i ett hem. Och risken är stor att du får ta hand om det arbete som den andre inte ser att finns, som den andre upplever som transparent.
Den känslan är måttligt sexig.

Jag förstår vad du menar.
Bara tråd-titeln känns ju som ett skämt.

Ville bara kommentera ditt svar.
För den är otroligt trångsynt och dömande. Ett under att du fått så många likes? Men du delar väl å andra sidan den allmänna uppfattningen.
För mig var omställningen obefintlig. Med den enda skillnaden att jag har en helt annan ordning i min lägenhet än på pojkrummet. Jag shockas varje gång jag kommer hem till föräldrarna att jag har så mkt mer välfyllt kylskåp och det är ingen ordning på middagarna sen jag flyttade hemifrån. Eftersom jag skötte dom för det mesta. Så jag fattar inte varför så många anser att det är svårt att sköta ett eget hem ? Det är liksom inte Rocketscience? Men jag förstår att det kanske tar flera år för vissa bortskämda ungar att fatta hur man gör...

Hahaha

Maken flyttade från mamma till mig.

Efter ett tag blev jag förbannad på att han aldrig städade toaletten. Inte ens vispade bort krutstänken i skålen.
Han såg fullkomligt ställd ut. Han hade inte en susning om att toaletter städades.:rofl:

:wtf::wtf::wtf:
Jag förundras över detta fenomen. Jag ser det då och då på jobbet också... vuxna människor ! :nailbiting:

Jag förstår vad du menar.
Bara tråd-titeln känns ju som ett skämt.

Ville bara kommentera ditt svar.
För den är otroligt trångsynt och dömande. Ett under att du fått så många likes? Men du delar väl å andra sidan den allmänna uppfattningen.
För mig var omställningen obefintlig. Med den enda skillnaden att jag har en helt annan ordning i min lägenhet än på pojkrummet. Jag shockas varje gång jag kommer hem till föräldrarna att jag har så mkt mer välfyllt kylskåp och det är ingen ordning på middagarna sen jag flyttade hemifrån. Eftersom jag skötte dom för det mesta. Så jag fattar inte varför så många anser att det är svårt att sköta ett eget hem ? Det är liksom inte Rocketscience? Men jag förstår att det kanske tar flera år för vissa bortskämda ungar att fatta hur man gör...

Du tyckte alltså att det var otrevligt av Jeffrey att anta att du skulle ha vissa egenskaper utan att han känner dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 357
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 498
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 376
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 472
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025