Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ville bara kommentera ditt svar.
För den är otroligt trångsynt och dömande. Ett under att du fått så många likes? Men du delar väl å andra sidan den allmänna uppfattningen.
För mig var omställningen obefintlig. Med den enda skillnaden att jag har en helt annan ordning i min lägenhet än på pojkrummet. Jag shockas varje gång jag kommer hem till föräldrarna att jag har så mkt mer välfyllt kylskåp och det är ingen ordning på middagarna sen jag flyttade hemifrån. Eftersom jag skötte dom för det mesta. Så jag fattar inte varför så många anser att det är svårt att sköta ett eget hem ? Det är liksom inte Rocketscience? Men jag förstår att det kanske tar flera år för vissa bortskämda ungar att fatta hur man gör...
Nej, det var inte alls vänt mot dig personligen. Det var bara en möjlig och samtidigt enkel förklaring varför det finns människor som inte ser sexigheten i att bo hemma hos mamma vid 30.

Den här fram till nu outtalade fortsättningen kan däremot anses vara direkt riktat till dig:
Det är kanske inte nödvändigtvis det viktigaste i allas ögon att bo billigt för att samla pengar på hög, bara för att det är så i dina.

Nja, alla gillar ...
Alla kvinnor kan inte få tvåmetershunkar. De räcker inte till för alla...

Jag hittade en sån där studie som du gillar att referera till. :) https://www.joyscribe.com/women-want-men-with-dad-bods-according-to-studies/

"Believe it or not, seven out of 10 of the women were more attracted to men who were up to 20 pounds overweight.
Planet Fitness’ survey also unearthed the fact that 78 per cent of women believed bigger men were more confident in their own skin, and that four out of five mums would be proud to be married to someone with a more ‘fatherly figure.’"

Alltså jag blir konfunderar över att det är två (i snitt) tjejer på en klubb som du tycker är snygga/heta/intressanta. Nu är det vääldigt längesen jag gick ut på klubbar men även om jag såg bra ut (och var smal) så hade det inte garanterat mig ställets två snyggaste karlar.

Jag gick ut för att dansa, umgås med vänner och lära känna nya människor. Hade planen varit att gå ut för att hitta en partner och det dessutom skulle vara den snyggaste procenten hade jag haft dötråkigt.

Det känns lite som att du letar efter en snygg tjej att bli kär i och som också blir kär i dig. Jag har en sambo som jag älskar och listar jag hans bra egenskaper så skulle inte snygg vara på topp fem viktigaste egenskaperna även att jag tycker att han är superfin. Skönhet är flyktigt och jag planerar att bli (ännu) äldre tillsammans med honom.

Jag gick ut för att dansa, umgås med vänner och lära känna nya människor. Hade planen varit att gå ut för att hitta en partner och det dessutom skulle vara den snyggaste procenten hade jag haft dötråkigt.
Jag har en känsla av de är vad dom flesta tjejer är ute efter på krogen.
Ni tycker inte det är besvärande med killar som kommer fram och taffsar och försöker ragga hela tiden ?

Om fördelningen på krogen är 67% män och 33% kvinnor. Vilket det oftast brukar se ut.
Säg att det är 300 personer där och 100 av dom är kvinnor, ser jag då 2-3 intressanta tjejer. Vad är sannolikheten att dom skulle välja mig av 300 killar?

Såklart förväntar jag mig inte att träffa någon på krogen. Det har aldrig hänt heller.
Jag har hånglat med en tjej när jag var extremt full för många år sen, på kårhuset. Men thats it , ungefär. Hon kom fram och börja dansa med mig å sen hångla vi helt plötsligt.

Jag tycker heller inte att hög skränig musik(tacka gud för att öronproppar uppfanns :D) är så himla roligt bland en massa fulla människor. Så du kanske förstår att jag inte går ut så ofta :). Men mer än halva nöjet är förfesten med min barndomskompis så man gör det ju ändå ett par ggr om året.

Ni tycker inte det är besvärande med killar som kommer fram och taffsar och försöker ragga hela tiden ?

Om fördelningen på krogen är 67% män och 33% kvinnor. Vilket det oftast brukar se ut.
Säg att det är 300 personer där och 100 av dom är kvinnor, ser jag då 2-3 intressanta tjejer. Vad är sannolikheten att dom skulle välja mig av 300 killar?

Såklart förväntar jag mig inte att träffa någon på krogen. Det har aldrig hänt heller.
Jag har hånglat med en tjej när jag var extremt full för många år sen, på kårhuset. Men thats it , ungefär. Hon kom fram och börja dansa med mig å sen hångla vi helt plötsligt.

Jag tycker heller inte att hög skränig musik(tacka gud för att öronproppar uppfanns :D) är så himla roligt bland en massa fulla människor. Så du kanske förstår att jag inte går ut så ofta :). Men mer än halva nöjet är förfesten med min barndomskompis så man gör det ju ändå ett par ggr om året.
Så du blev uppraggad då, trots att "kvinnor" inte gör sådant.

På ett vettigt sätt mycket sällan. På övergreppsvis eller via oneliners alla "ligga?" väldigt ofta i ungdomen mer sällan ju äldre man blir, vilket är skönt.

Jo, jag glömde bort att det var en "äldre kvinna" som förgrep sig på mig på krogen och försökte hålla om mig. Så det blir väl typ 3 då :).

Nu hänger jag inte med - vad menar du att tjejer är ute efter? Ha trevligt eller hitta en livskamrat?
J
Vad händer om nån av de andra 97 kommer och snackar med dig?

Nu hänger jag inte med - vad menar du att tjejer är ute efter? Ha trevligt eller hitta en livskamrat?

Vad händer om nån av de andra 97 kommer och snackar med dig?

Ha trevligt ?

Vet ej. Det har aldrig hänt tror jag. Det går inte att snacka på krogen. Jag hör oftast inte ett ord av vad folk säger... Jag nickar och håller med typ :D

Ha trevligt ?

Vet ej. Det har aldrig hänt tror jag. Det går inte att snacka på krogen. Jag hör oftast inte ett ord av vad folk säger... Jag nickar och håller med typ :D

Haha det påminner mig om ungefär följande konversation som utspelat sig kanske 57 gånger mellan mig och nån random kille på krogen (för 147 år sedan då jag brukade hänga på diverse rockklubbar :angel:):
Killen: ”Du hör inte ett ord av vad jag säger va?”
Jag: ”Jo jag hör. Hör du vad jag säger?”
Killen: nickar och ler eller säger något helt orelaterat som får mig att inse att han inte hört något utan bara nickat och hållit med typ hela samtalet :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 357
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 498
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 376
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 472
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025