Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hade du inga tjejkompisar med "dockor" ? Som introducerade dig och lärde dig leka med dockor ?
Hur leker man med "dockor". Kunde inte föreställa mig någonting mer meningslöst i livet än att klä av och på en jedra babydocka, trots att jag hade en sipp granne som övertalade mig någon gång när jag var 6 eller så. Använde dockvagnens insats flitigt som båt dock, när mattan var ett hav.

Med Barbie kan man leka som med alla andra actiondockor. Dvs sätta dem på en häst och springa runt i lägenheten och skrika. Detta gjordes inte ensam utan med sina flickkompisar, så jag var definitivt inte udda. Det var den sippa grannen som var en outlier.

Kanske, om det bara var det som fanns att tillgå...
Men jag tror ändå fotboll, hockey och lego hade gått före.

Varför tror du det? Är det bara för att du är oförmögen att tänka dig in i ett scenario som är annorlunda än det du själv upplevt som gör det så svårt för dig att tro att något någonsin skulle kunna få en annan utgång?

Varför tror du det? Är det bara för att du är oförmögen att tänka dig in i ett scenario som är annorlunda än det du själv upplevt som gör det så svårt för dig att tro att något någonsin skulle kunna få en annan utgång?

Jag hade både dockor och lego osv. i mitt hem när jag växte upp och aldrig i livet att jag skulle lekt med en docka.

Hur leker man med "dockor". Kunde inte föreställa mig någonting mer meningslöst i livet än att klä av och på en jedra babydocka, trots att jag hade en sipp granne som övertalade mig någon gång.

Med Barbie kan man leka som med alla andra action dockor. Dvs sätta dem på en häst och springa runt i lägenheten och skrika.

Frågar du mig ?
Dom leker väl att det är deras bäbis kanske? Dockorna kan ju skrika med ljud och då ge dom nån nappflaska. Dra runt dom i en liten barnvagn osv...
Barn har ju mkt fantasi...

Alltså jag känner bara inte igen mig i din bild alls. När jag hör dig ser jag för mig hur urläckra kvinnor med pussmun (Kissie) i den lilla svarta med långt ljust hår svassar fram och väljer mellan olika långa vältränade snubbar som uppvaktar med rosor :rofl: medan några killar står och ser på från ett hörn.

Visa bifogad fil 22291
Jo alltså men på riktigt, alla tjejer ser inte ut så. Även om säkert datingsidorna är proppfulla. Och helt ärligt så tror jag automatiskt att om man säger att det är plättlätt och man får miljoner svar på datingsidor så tror jag att...

Min verklighet är ju en samling personer som mer eller mindre är ute efter att dansa och man skulle aldrig någonsin gå fram till de snygga killarna, för de skulle gapskratta om man gjorde det och några män och kvinnor har det plättlätt och andra har det ganska trassligt. Och medelBMI ligger klart över Kissies i Sverige och alltså också troligen på dansgolvet.
Det är den bild du vill måla upp och jag har aldrig målat upp i närheten av det scenariot det är bara återkoppla till det jag skrev tidigare om enkla förklaringsmodeller och hur man ser sig själv i olika scenarion när det är lite mer mänskligt än heros allakvinnorgillarbaratvåmetershunkar och något mer biologiskt/kulturellt än kontaktförsökärprecisjämliktfördelat.

Men hade du inga tjejkompisar med "dockor" ? Som introducerade dig och lärde dig leka med dockor ?
Det hände väl men var inte något som var sådär jätteintressant och oftast så var det bröderna som var satta på att vara barnvakt eller hålla koll på mig (jag är yngst) så det blev rätt naturligt att jag mest var med på deras aktiviteter.

Frågar du mig ?
Dom leker väl att det är deras bäbis kanske? Dockorna kan ju skrika med ljud och då ge dom nån nappflaska. Dra runt dom i en liten barnvagn osv...
Barn har ju mkt fantasi...
Tja, vi får fråga min svärmor, jag tror hon vet. Hon lekte något sådant med min son och hans kusin. Mamma har garanterat inte den blekaste.

Det är den bild du vill måla upp och jag har aldrig målat upp i närheten av det scenariot det är bara återkoppla till det jag skrev tidigare om enkla förklaringsmodeller och hur man ser sig själv i olika scenarion när det är lite mer mänskligt än heros allakvinnorgillarbaratvåmetershunkar och något mer biologiskt/kulturellt än kontaktförsökärprecisjämliktfördelat.

Nja, alla gillar ...
Alla kvinnor kan inte få tvåmetershunkar. De räcker inte till för alla...
Sen när alla andra bitar ska stämma så kommer det inte finnas särskilt många tvåmetershunkar kvar längre, utom de få som lyckas snärja dom. Om det inte är så att tvåmetershunkarna ligger runt med flera tjejer så får många tjejer en liten bit av honom.

Nja, alla gillar ...
Sen när alla andra bitar ska stämma så kommer det inte finnas särskilt många tvåmetershunkar kvar längre.
Det var bara ett extremexempel för att visa att verkligheten ligger någonstans mellan något sådant och att allt skulle vara helt oberoende av kön.

Jo man får väl olika utsikt och jag tror din utsikt är från underkategorin "snygga kvinnor med självförtroende och skönhetsintresse" din profilbild kanske ger mig idéer även om hur din profilbild på en datingsite skulle kunna se ut och min ger en väldigt klar bild av hur min profilbild skulle se ut! (ganska likt faktiskt)

Så min utsikt är från kategorin "kvinnor med neutralt utseende som är blyga och gillar böcker och te (och bits tills det knastrar)". Och att utsikten och anstormningen av män skiljer sig radikalt däremellan. Men att det uppenbarligen går att finna män även i min kategori. Med viss ansträngning dock.

Jo man får väl olika utsikt och jag tror din utsikt är från underkategorin "snygga kvinnor med självförtroende och skönhetsintresse" din profilbild kanske ger mig idéer även om hur din profilbild på en datingsite skulle kunna se ut och min ger en väldigt klar bild av hur min profilbild skulle se ut! (ganska likt faktiskt)

Så min utsikt är från kategorin "kvinnor med neutralt utseende som är blyga och gillar böcker och te (och bits tills det knastrar)". Och att utsikten och anstormningen av män skiljer sig radikalt däremellan. Men att det uppenbarligen går att finna män även i min kategori. Med viss ansträngning dock.
Har du provat dejtingsajter? Tog män kontakt med dig?

Sen kanske det är så att jag är mer såkallat normsnygg än genomsnittet det kan jag inte och vill inte direkt uttala mig om men jag baserar det inte främst på mina erfarenheter som någon standard utan även hur jag ser det är för andra kvinnor och hur det är för män. Eftersom jag har vuxit upp med 3 bröder och dessa aldrig riktigt orkade behandla mig som flicka så har jag fått höra allt, precis allt, om hur deras liv har varit och på så sätt på många sätt fått vad jag antar är en lite unik insikt i vad det även innebär att "vara man".

Sen kanske det är så att jag är mer såkallat normsnygg än genomsnittet det kan jag inte och vill inte direkt uttala mig om men jag baserar det inte främst på mina erfarenheter som någon standard utan även hur jag ser det är för andra kvinnor och hur det är för män. Eftersom jag har vuxit upp med 3 bröder och dessa aldrig riktigt orkade behandla mig som flicka så har jag fått höra allt, precis allt, om hur deras liv har varit och på så sätt på många sätt fått vad jag antar är en lite unik insikt i vad det även innebär att "vara man".

Fast det är väl knappast en unik insikt? Finns ju massor av sådana familjer.

Du verkar ha en större insikt än dom flesta på buke i hur det är att "vara man", enligt min uppfattning. Framförallt ett större intresse också :). Samt att du ser hur det fungerar från båda sidor.

Du verkar ha en större insikt än dom flesta på buke i hur det är att "vara man", enligt min uppfattning. Framförallt ett större intresse också :). Samt att du ser hur det fungerar från båda sidor.

För att hon håller med dig i många saker? Min man har läst det du skriver och han skakar bara på huvudet åt typ det mesta, men jag antar att han inte har någon insikt i hur det är att "vara man".

Nja, alla gillar ...
Sen när alla andra bitar ska stämma så kommer det inte finnas särskilt många tvåmetershunkar kvar längre, utom de få som lyckas snärja dom. Om det inte är så att tvåmetershunkarna ligger runt med flera tjejer så får många tjejer en liten bit av honom.

Så du tror att bara för att "man kan få" de där tvåmeterhunkarna så skulle man välja det?

För att hon håller med dig i många saker? Min man har läst det du skriver och han skakar bara på huvudet åt typ det mesta, men jag antar att han inte har någon insikt i hur det är att "vara man".
Jag håller inte med om "många saker" jag håller med om vissa delar och det gäller åt båda hållen.

Jag tror fler av oss har rätt stor insikt i hur det är. Vi har många av oss levt i långa förhållanden, har nära relationer med killkompisar och manliga släktingar. För oss som har stort kontaktnät och är sociala och intresserade av att diskutera kring relationer och känslor så hinner man samla på sig rätt mycket kunskap om hur det är för andra.
Min sambo har fått höra en del om det här och.. Ja, man kan nog lugnt säga att han inte håller med. Han har ju rätt många manliga vänner med. Och han är sån som kan prata känslor med dem. Sen får han höra en hel del om hur folk mår/relationer etc i jobbet, från män och kvinnor.

Jag tror du upplever att durachiny fattar hur det bara för att ni delar en del åsikter.

Nej, men helt ärligt du nämner även krogen och det har aldrig hänt att en man tagit kontakt med mig på krogen. Eller mina närmaste väninnor heller. Det behövs en viss attityd för att det ska bli så såvitt jag märkt.

Om man är på riktigt bra humör, skrattar, skämtar med väninnorna, har en pojkvän och därmed inte bryr sig utan skämtar med killarna och är självsäker, ler, slänger med håret, då kunde jag få invit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 357
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 498
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 376
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 472
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10