Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blommor vissnar bara för mig 😟.
Jag har vackra bilder och filmer som jag har fotat dock 😊.

Åh det är väl någon film där dn person ska prova att få en planta att överleva innan den går vidare med att älska och rå om eb levande varelse, någon som vet vilken jag menar? 😜

Det är ju sorgligt att blommor vissnar för dig. Har du funderat på varför det är så? Är det något du kan göra annorlunda för att få dom att överleva hos dig?

Hur det ser ut på leksaksavdelningar är faktiskt väldigt problematiskt. Det finns en killdel och en tjejdel och det är en stor anledning till att barn får just olika leksaker pga av olika kön, i exempelvis födelsepresent eller julklapp. Det har väldigt lite att göra med vad barnet från början skulle haft som preferens. Hade själv bara systrar så pga av ovan nämnda så var det lite billeksaker, när man väl var hemma hos en killkompis som INTE hade enbart tjejprylar så var det ju lilla julafton! Jag kände defintivt inte att dennes leksaker inte var för mig.

Men börjar kännas sjukt trolligt att vi nu ska avhandla genusvetenskap med någon som inte ens kan analysera sina egna beteenden....?

Vad gör du när du inte sitter på buke?

Och jag är ganska nyfiken på hur du skriver på tinder? Vad kommer efter det där initiala ”hej”
Hur presenterar du dig själv?

Jag är uppväxt med bara bröder.
Så vi har inte haft några tjejprylar. Däremot hade jag en nära tjejkompis när jag var barn och lekte ofta med hennes barbie dockor. När man är liten kan man leka med det mesta. Men jag föredrog ju att leka med lego ...
Mina brorsdöttrar har sjukt mkt dockor 40-50 stycken säkert minst....
Jag vet inte. Säger inte att alla barn har det så uppdelat. Men jag tycker mönstret är tydligt.

Tränar, umgås med familjen eller tittar på tv-serier, youtube m.m :) .

Efter initiala "hej" kommer en fråga till henne. Antingen utifrån hennes bilder eller profil. FInns inte det så får jag fråga hur hennes dag har varit eller nåt för att hitta nåt att spinna vidare på...

Så vi har inte haft några tjejprylar. Däremot hade jag en nära tjejkompis när jag var barn och lekte ofta med hennes barbie dockor. När man är liten kan man leka med det mesta. Men jag föredrog ju att leka med lego ...
Jag vet inte. Säger inte att alla barn har det så uppdelat. Men jag tycker mönstret är tydligt

Mönstret är tydligt att vuxna vill cementera könsroller - inte att barnen väljer själva

Jag är uppväxt med bara bröder.
Jag vet inte. Säger inte att alla barn har det så uppdelat. Men jag tycker mönstret är tydligt.

Tränar, umgås med familjen eller tittar på tv-serier, youtube m.m :) .

Efter initiala "hej" kommer en fråga till henne. Antingen utifrån hennes bilder eller profil. FInns inte det så får jag fråga hur hennes dag har varit eller nåt för att hitta nåt att spinna vidare på...
Jag växte upp med 3 bröder så jag har lärt mig spela fotboll, basket och datorer. Dockor är helt ointressant för mig.

Jag bara sägar att jag tycker Flashback är för lite PK och BK för mkt...
Men det finns ju en anledning att jag inte är aktiv på flashback som sagt.
Jag är aktiv på båda sidorna, vad är jag då? Mellan PK??
Dessutom bor jag med min pappa. Men det var han som flyttade in hos mig efter att min mamma dog och han inte klarar sig själv. Jag anser inte han ska bo på hem alltså fick han utvandra till mig.
Jag är introvert men har många vänner, träffar dom rätt sällan men vet dom finns alltid där för mig om det behövs och jag finns där för dom.
Är singel nu och väldigt lycklig med det men tom jag som är en katastrof på förhållanden (jag är för ego och självständig och ja, jag vet om det men just nu har jag ingen lust ändra på mig) har haft två samboförhållanden.

Jag växte upp med syster som gillade dockor, jag var inte intresserad av dockor. Djur, lego och leksaksbilar var mina intressen som barn.

Är singel nu och väldigt lycklig med det men tom jag som är en katastrof på förhållanden (jag är för ego och självständig och ja, jag vet om det men just nu har jag ingen lust ändra på mig) har haft två samboförhållanden.

Vad vill du säga med det ? Att jag är usel som inte haft ett samboförhållande ?

Så det är nånting man lär sig ?
Ingen av mina bröder var så intresserad av lego som jag var...
Jag var inte lika intresserad av bilar, hockey och fotboll som dom.
Det är väl som mycket annat att man måste exponeras för det för att ens bli intresserad av det men sen blir det en smaksak och vad som formar smak verkar också var lite halvt slumpmässigt. Vi hade inga dockor hemma så då var det även svårt att bli intresserad av det. Möjligt att jag hade blivit intresserad av det om jag tvångsmatats med barbie men hade lika gärna kunnat bli intresserad av frimärken om jag tvångsmatats med det.

Det är väl som mycket annat att man måste exponeras för det för att ens bli intresserad av det men sen blir det en smaksak och vad som formar smak verkar också var lite halvt slumpmässigt. Vi hade inga dockor hemma så då var det även svårt att bli intresserad av det. Möjligt att jag hade blivit intresserad av det om jag tvångsmatats med barbie men hade lika gärna kunnat bli intresserad av frimärken om jag tvångsmatats med det.

Men hade du inga tjejkompisar med "dockor" ? Som introducerade dig och lärde dig leka med dockor ?

Varje sajt kommer ha en övervikt av män men män är också medlemmar på flera sajter så det är nog en del/stor del av förklaringen, sen om det är fler män som söker på internet totalt vet jag inte men att det är kraftig övervikt för män på varje sida/app är ett faktum. Även irl så är det vanligare att män är den som initierar kontaktförsöket även om det oftast blir så att kvinnan inte är intresserad.

Allt detta hänger ju sedan ihop att kvinnor "behöver inte" inleda kontakten i samma utsträckning (vilket gäller både online och irl) vilket leder till att det blir en eskalering av att männen "måste göra något" men även att varje inlett kontaktförsök av kvinnor sedan även blir mer uppskattat. Så varje kontaktförsök av en man har större chans att misslyckas än en kvinnas oavsett kvaliteten på själva försöket.

Jag tror inte direkt att det är så att ett förstameddelande från en kvinna på tinder eller happypancake håller så mycket högre kvalitet än de flesta meddelanden som män skickar det är bara att det helt enkelt uppskattas mer för att det är mer ovanligt.
Alltså jag känner bara inte igen mig i din bild alls. När jag hör dig ser jag för mig hur urläckra kvinnor med pussmun (Kissie) i den lilla svarta med långt ljust hår svassar fram och väljer mellan olika långa vältränade snubbar som uppvaktar med rosor :rofl: medan några killar står och ser på från ett hörn.

1544021368524.webp

Jo alltså men på riktigt, alla tjejer ser inte ut så. Även om säkert datingsidorna är proppfulla. Och helt ärligt så tror jag automatiskt att om man säger att det är plättlätt och man får miljoner svar på datingsidor så tror jag att...

Min verklighet är ju en samling personer som mer eller mindre är ute efter att dansa och man skulle aldrig någonsin gå fram till de snygga killarna, för de skulle gapskratta om man gjorde det och några män och kvinnor har det plättlätt och andra har det ganska trassligt. Och medelBMI ligger klart över Kissies i Sverige och alltså också troligen på dansgolvet.

Så det är nånting man lär sig ?
Ingen av mina bröder var så intresserad av lego som jag var...
Jag var inte lika intresserad av bilar, hockey och fotboll som dom.

Man har ju sällan exakt samma intresse som sina syskon. Har en syster exempelvis som ”valde bort” konst som yngre trots att hon uppskattade att måla osv, för att jag var bättre än henne och hon tyckte det mer var ”min grej”. Det handlar ju mer om vad som finns tillgängligt under barndomen. Hos er fanns det kanske bara hockey, bilar och lego och ni valde en grej var typ. Hade det däremot funnits en låda med my little ponys eller en sminkdocka hemma hos er så hade nog dessa varit använda leksaker med

Alltså jag känner bara inte igen mig i din bild alls. När jag hör dig ser jag för mig hur urläckra kvinnor med pussmun (Kissie) i den lilla svarta med långt ljust hår svassar fram och väljer mellan olika långa vältränade snubbar som uppvaktar med rosor :rofl: medan några killar står och ser på från ett hörn.

Visa bifogad fil 22291
Jo alltså men på riktigt, alla tjejer ser inte ut så. Även om säkert datingsidorna är proppfulla. Och helt ärligt så tror jag automatiskt att om man säger att det är plättlätt och man får miljoner svar på datingsidor så tror jag att...

Min verklighet är ju en samling personer som mer eller mindre är ute efter att dansa och man skulle aldrig någonsin gå fram till de snygga killarna, för de skulle gapskratta om man gjorde det. Nu kan man ju inte lägga in flera bilder men, fortsätter i nästa med annan känd person.

Ja lite så incel-vibbar 🤯

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 357
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 498
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 376
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 472
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10