Stora barnrumstråden

Tack för att du sa till!!

Nu då? :up:

jWtYwFZ.jpg

qjt7Nyk.jpg

Ge2pY18.jpg

Jättefint! Älskar dom där tavlorna/postersarna :love:

Jag kollade tillbaks lite och hittade ingen tråd för barnrumsinredning, så jag tänkte att jag skapar en. Finns det redan så ber jag om ursäkt!

Vi får vår son i februari och jag börjar så smått kika på inredning. Ett barnrum kan man ju verkligen göra hur mycket och hur lite som helst med! Tänkte att det skulle vara så kul att höra vad ni har gjort eller vill göra, era bästa tips och idéer, vad som blev bättre än tänkt och vad som kanske inte riktigt föll så väl ut som ni tänkt. Helt enkelt ALLT om barnrum!
Vi rev tapeter till förbannelse, rev garderober, målade, fixade elementskydd, spraymålade två byråer och hej och hå. Inför förlossningen.

Så här snart 14 månader senare så sover ungen fortfarande inne i vårt sovrum och lär så göra ett bra tag till (i egen säng dock, men gillar att ha henne nära och hon vaknar just nu en del på nätterna). Hennes rum är ett inferno av leksaker ö-v-e-r-a-l-l-t. Planen är att göra henne ett sovrum av det som idag är "hennes rum" (och som alltså består av lekmattor på golvet, två byråer för kläder och prylar, allsköns saker staplade på byrån och leksaker över hela golvet) när det är dags för henne att flytta in i eget rum och lämna spjälsängen hon ännu sover i. Rummet bredvid som idag är ett orenoverat sammelsurium av ett gammalt fult skrivbord som ingen använder, en gammal tv-bänk som hamnat där i väntan på transport till tippen eller tills vi kommer på vad vi kan göra med den, hennes skötbord och blöjhink (eftersom vi då kan stänga dörren om stanken och slipper att badrum eller hennes rum luktar blöja) tänker vi ska bli lekrum. Jag fantiserar om att såga upp någon form av hål i väggen mellan rummen så att de liksom hänger ihop på ett barns vis, typ som en liten barndörr, eller i form av ett träd eller något annat roligt. Jag har nämligen på känn att vi kommer ta ned den väggen helt på sikt så att fröken fräken får ett jättestort rum.

Inredningsmässigt tänker jag att det får bli precis sådär fult och färgglatt och barnsligt som hon tycks uppskatta att saker är. Grått, vitt, trärent och dova, dämpade färger får vi vuxna ha i resten av huset, i hennes rum får det bli lek och stoj. Sovrummet kanske lite mindre så, om hon ska komma till ro, men det återstår att se... :D

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
435
Senast: cassiopeja
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 912
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hej kära bukare, Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på...
Svar
3
· Visningar
595
Senast: LovingLife
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 114
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Stora shoppingtråden III