Känns som att vi tänker mycket lika, bortsett från att jag nog kommer vilja ha ett ganska "extremstylat" barnrum. Tycker att det är sååå fint och i början kan ju bebisen inte leka ändå, men jag tänker såklart att allt ska vara lek-leksaker och inte bara prydnader, även om dom gärna får vara fina och matcha rummet i övrigt också.
Funderar på om jag ska stryka amningsfåtöljen. Som sagt måste ju något stryka på foten och det verkar vara ganska många som inte använder det? Mest jag som tycker att det ser så mysigt ut att sitta i en riktigt skön fåtölj och amma.
Ju mer jag tänker på det ju säkrare blir jag på att det blir en vuxensäng därinne. Mannens äldsta son är verkligen inne i en "närhetsperiod" nu och har blivit lite orolig över hur det ska bli när bebisen kommer. Han sover redan nu på madrass i vårt rum varje natt så om han behöver ännu mer närhet och bekräftelse så blir det nog så att jag och bebis sover permanent i det andra rummet. I vart fall på barnveckorna. Tänker att man kan göra sängen jättemysig med en massa mjuka stora kuddar och styla den lite som en soffa så fungerar den både som säng och som soffa/fåtölj.
Jag ville jättegärna ha en amningsfåtölj och blev lite sur för att sambon tyckte vi skulle vänta och i ärlighetens namn hade den inte blivit mkt använd hos oss!