Stor som en tunna" REDAN"

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rosita
  • Startdatum Startdatum
R

rosita

Mitt nordissto är dräktigt i fjärde månaden, hon ser redan ut som en tunna:eek:, brukar de svälla upp så tidigt eller är det kanske individuellt, hon har haft ett föl innan, men det är mitt första:D

Sv: Stor som en tunna" REDAN"

Skulle gissa att ditt sto har fått mycket god mat, för dräktigheten i sig syns knappt efter 4 månader.

Mitt sto blev också väldigt tjock så fort hon blev dräktig. Hon har innan varit ganska svår att få ett bra hull på.
Antar att det är någon hormon förändring eller att näringsupptagnings förmågan blir bättre?
Från att ha varit stressad, energisk och tunn- gick hon på bara någon vecka till att bli slö, lat och fet!

hm, det kan i ärligehetens namn kanske vara en kombination då,i:grin: mitt fall

Det här stoet har endast gått 3,5 månad och nej, hon är inte det minsta fet... :laugh:

tjockis.jpg

JAG tycker i alla fall att dräktigheten syns tydligt, eller vad tycker ni?

Har du någon bild på ditt nordissto?

Har du kollat så det bara är en där inne?
Personligen hade jag varit hysterisk om mitt sto såg ut så där.. hon blev med rätt så runt tidigt, men låååååångt ifrån det där..

Men hon har fått föl och har vid sidan nu va? Då brukar dom vara rundare/bli. Vad jag personligen sett och hört iaf.

Det här stoet har endast gått 3,5 månad och nej, hon är inte det minsta fet... :laugh:

tjockis.jpg

JAG tycker i alla fall att dräktigheten syns tydligt, eller vad tycker ni?

Har du någon bild på ditt nordissto?

:eek:WOW, ser ut som hon är fullgången!!!
har tyvärr ingen bild, ska ut och ta snart,,,

Mitt hbl sto är i början av månad 4 och även på henne syns dräktigheten tydligt :laugh: .

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 675
Senast: Karro-Lina
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 628
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 346
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Remisser 1177
  • Skottlossning på skola
  • Mens