Stor häst: Vad finns för lagtävlingar?

W

wannehavefun

Vad för lag tävlingar kan man tävla på storhäst i gbg? Hur går man tillväga?

Sv: Stor häst: Vad finns för lagtävlingar?

hur högt är div 2?

Tror det är 1m, kan gå in på ridsports hemsida och kolla

ja d hade ju kunnat vara ett mål... men vem ska man tväla med...?:angel:

Nu vet jag inte vilket distrikt du tillhör, men i VG finns ytterligare en hästserie under Div II, Gotacupen. Omg 1-2 går i 0,90 och omg 3 i 1,00 m (båda bed. A1:a)

Gotacupen? :p
Bohuscupen heter det ju?

Ja Bohuscupen finns där är det 90 hoppning i grundomgången och 1m i finalen men i finalen är det 1m i grunden och 110 i omhoppningen om jag inte har helt fel! Div II är då ett snäpp högre och Div I öännu ett snäpp om jag inte är helt ute och cyklar!
Jag ska antagligen själv vara med i Bohuscupen nästa år, det enda du måste gör är att ta kontakt med en klubb som tänker ställa upp med ett lag och bli medlem där för att få vara med :D

Tävlade Bohuscupen och Div II på ponny skulle tävlat Div I men hade då tyvärr ingen tillgång till ponny så kunde ej vara med och det är en jätteroligt grej att tävla i lag verkligen :D

KL

Bohucupen går i 90 för lektionsekipage och 100 för privatekipage alla omg, dock så ska lagrelgerna göras om så vi får se hur det kommer se ut till våren (bohuscupen rids på våren)

Kolla med den klubb du tävlar för om dom har tänkt anmäla ett lag till bohuscupen nästa år, och anmäl ditt intresse.

^^ nepp, med tanke på vad de andra skriver om bohuscupen är det inte samma. I gota hoppar alla 90 de första omgångarna oavsett om man har ridskolehäst eller privathäst. Och bedömningen är A:1a hela tiden

Det finns div 3 också. Men om div 3 finns är olika på vilket distrikt man tillhör. Likaså vilken höjd div 3 och div 2 går på kan variera.

Och det varierar även när det gäller bestämmelser vilka som får delta beroende på vilket distrikt det är. Tex så fick jag ett år inte rida div 3 i örebrodistriktet för jag hade innevarande år startat 1,20 på regional tävling. Men att rida div 3 i västmanlandsdistriktet samma år gick utmärkt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För första gången på 16 år ställde Sverige upp med ett lag i paradressyren på Paralympics. Och även om det inte blev någon framskjuten...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: MiniLi
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka