STOPPA porrsidor??!!

Casper

Trådstartare
hej!

nu börjar jag bli ruskigt irriterad.. men jag är inte heller nån datamänniska så det kanske är lätt åtgärdat! Så fort jag ska öppna ett fönster (exvis buke) så kommer det upp ett fönster me porr först:mad: detta har börjat för två dagar sen och det gör mig ruskigt irriterad! för ex-vis jag vill kolla in mail efter jag nu suttit här så kommer det att dyka upp en porrsida först..
Jag har "popups" blockat liksom.. men det komme ändå! vad och hur ska göra för att slippa detta??

Sv: STOPPA porrsidor??!!

Du har nog fått et program på din dator som gör detta gör en virus scan.

hej!

nu börjar jag bli ruskigt irriterad.. men jag är inte heller nån datamänniska så det kanske är lätt åtgärdat! Så fort jag ska öppna ett fönster (exvis buke) så kommer det upp ett fönster me porr först:mad: detta har börjat för två dagar sen och det gör mig ruskigt irriterad! för ex-vis jag vill kolla in mail efter jag nu suttit här så kommer det att dyka upp en porrsida först..
Jag har "popups" blockat liksom.. men det komme ändå! vad och hur ska göra för att slippa detta??

Låter som att du har råkat ut för en illvillig rackare. Jag tror att du har fått ett "tillägg" till din webbläsare installerad som gör på det viset. (Dock utan att du har märkt att det har installerats. Kallas Silent Setup)
Virus och spyware-söka burken bör hjälpa dig att hitta förövaren.

Ad.Ware och Spy-Bot bör kunna hjälpa dig att få bort sånt skit.

Så vida det inte är en mer illvillig kod som djävlas med dig.

ok tack för svaren..

låter som att en av mina vänner får komma hit o kolla över dumburken nu då eftersom ja inte är nån "hacker" själv..:D innan hade vi norton antivirus skydd men när vi skaffade adsl så sa dom att virusskydds proramm ingick så jag har inte uppdaterat nortonprogrammet.. kanske ja skulle fortsatt me ändå?:crazy:

som jag tidigare sagt så är jag ingen data människa och innan va det porrfråga,nu är det en fråga om nånting sm lagt sig under "adress" fönstret, det heter ngt me "mirar Tools" och jag vill inte ha det där! så fort man glider över där så poppar det upp en massa saker som jag inte är ett dugg intresserad av.. samtidigt som det är nån typ av "popup blocker" men jag hade ju redan en popup block innan.. såå min fråga är, HUR får jag bort den?? och beskriv gärna så jag som är en vanlig "svensson" utan datavana förstår.. lite kan jag men kommer man in på för mkt dataord eller engelska går det åt fanders:angel:

du har fått ett elakt pogram se till att få hjälp av nån datakunnig som kan hjälpa dig i värsta fall kan man behöva installera om datorn det behövde jag hopppas dock att det inte behövs...

du har fått ett elakt pogram se till att få hjälp av nån datakunnig som kan hjälpa dig i värsta fall kan man behöva installera om datorn det behövde jag hopppas dock att det inte behövs...

Ok tack! saknar jag fullgott virusskydd eller vad kan det bero på?

Du kan ladda ner ett virus skydd men antagligen har du tillåtelse av Pop up fönster på din webbläsare.. spärra dom så kommer du inte att få massa onödiga spam som hoppar upp i tid och otid!

:)

En bra mjukvarubrandvägg i kombination med ett antivirusprogram är det bästa för att förhindra att få in sådant. Att få bort det är inte så svårt, men kräver en datorkunnig person.

Du kan ladda ner ett virus skydd men antagligen har du tillåtelse av Pop up fönster på din webbläsare.. spärra dom så kommer du inte att få massa onödiga spam som hoppar upp i tid och otid!

:)

hejsan, nej jag har "knappen" intryckt på att popup inte är ok.. däemot så har jag hux flux fått in yttligare en "blocker" som jag inte vill ha där och det programmet heter "mirar toolbar" och så fort jag tex för musen upp till adressfältet så hoppar det fram en massa reklam från toolbaren och det är jag ju inte intresserad av.. den fanns inte innan...förstår du mig?;)

så har jag också, jag har blockat pop-ups på "hög", men ändå kommer det upp en massa pop-ups så fort jag öppnar en ny sida. dock har jag poker och gå ner i vikt pop-ups, inte lika "äckligt" som porr-pop-ups. Har dock ad-aware men har inte orkat köra en scan än, kanske ska ta å göra det..

så har jag också, jag har blockat pop-ups på "hög", men ändå kommer det upp en massa pop-ups så fort jag öppnar en ny sida. dock har jag poker och gå ner i vikt pop-ups, inte lika "äckligt" som porr-pop-ups. Har dock ad-aware men har inte orkat köra en scan än, kanske ska ta å göra det..

okej, kan man ändra porr till vikt reklam i stället?? det är ju bättre iallafall än porr!:crazy:

haha, ja jag önskar man kunde ändra pokern till hästreklam! jag förstår faktsikt inte var de kommer ifrån. ett tag hade vi några porr pop-ups också efter att en av killarna här vart in på nån lite porrigare sida och tagit hem en bild, sen dess har även resten av pop-upsen kommit till...drygt!

Liknande trådar

H
Hästmänniskan Jag har inte ens varit inloggad på buke på evigheter, men idag blev jag så irriterad att jag bara måste få gnälla av mig i en tråd och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 999
Senast: Mela94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar