Stooora plastsäckar!

Ludd

Trådstartare
Var hittar man stora, genomskinliga plastsäckar? Ska förvara en soffa på vinden. Där uppe finns det tyvärr både pälsängrar och mal. Soffan går att skruva sönder, men tror ändå att säckarna måste vara något större än sopsäckar. Genomskinliga, så att malen inte trivs...:devil:

Sv: Stooora plastsäckar!

Det kanske går att slå in den i nån slags byggplast och tejpa i skarvarna?

Jag tror faktiskt att krypen tar sig in hur som helst, det behövs inte så stora hål. :crazy:

Måste säcken vara genomskinlig då?

Renhållningsföretag brukar ha säckar modell enorma.

Renova i Göteborg t.ex. har 5000 literssäckar till sina Molucker. I en sådan säck kan man köra in en hel bil :o

jag såg på det här "rent hus" att dessa kryp inte gillar tjärade snören och eteriska oljor! :) knyt ihop säckarna med sånt snöre kanske hehe ;)

Fråga hos din lokala möbelhandlare. De har plastpåsar på rulle avsedda för tresits soffor och sängar. De är öppna på ena långsidan så att man kan trä påsen över soffan och ha öppningen undertill.

Tusen tack, alla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu ska jag skrida till verket!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 641
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 145
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 869
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar