Stooora pissfläckar i bäddarna!

Eastwick

Trådstartare
Två av mina bäddar som jag la i sensomras blir blöta, dessa två hästar kissar mycket och på samma ställen hela tiden, har jag varit för snål med botten eller vad kan vara fel? Kan man skrapa av halmen och komplettera med mera spån ovanpå den befintliga botten? :confused:

Sv: Stooora pissfläckar i bäddarna!

Varför ha bädd om det inte fungerar? Det är ju bara ohygieniskt. Mocka ut kisset istället så slipper du det blöta, och hästarnas hovar slipper bli förstörda.

Funkar bör det göra om man gör rätt, vilket jag tydligen inte har gjort... och du vet tydligen inte heller hur man gör eftersom du kommer med orelevanta uttalanden. :devil:

Har du halm eller spånbädd?

När du mockar måste du ju skala av/jämna till där hästen pissar och ta ut det blöta och sen fylla på mer med spån/halm. Du har ju som först själva bädden (det hårdpackade) och över det ett löst lager med spån eller halm. Tänk som att den hårdpackade bädden är golvet och mocka/fyll på med löst spån/halm därefter.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
907
Senast: Tuvstarr
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 221
Senast: Habina
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 845
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar