Stooora pissfläckar i bäddarna!

Eastwick

Trådstartare
Två av mina bäddar som jag la i sensomras blir blöta, dessa två hästar kissar mycket och på samma ställen hela tiden, har jag varit för snål med botten eller vad kan vara fel? Kan man skrapa av halmen och komplettera med mera spån ovanpå den befintliga botten? :confused:

Sv: Stooora pissfläckar i bäddarna!

Varför ha bädd om det inte fungerar? Det är ju bara ohygieniskt. Mocka ut kisset istället så slipper du det blöta, och hästarnas hovar slipper bli förstörda.

Funkar bör det göra om man gör rätt, vilket jag tydligen inte har gjort... och du vet tydligen inte heller hur man gör eftersom du kommer med orelevanta uttalanden. :devil:

Har du halm eller spånbädd?

När du mockar måste du ju skala av/jämna till där hästen pissar och ta ut det blöta och sen fylla på mer med spån/halm. Du har ju som först själva bädden (det hårdpackade) och över det ett löst lager med spån eller halm. Tänk som att den hårdpackade bädden är golvet och mocka/fyll på med löst spån/halm därefter.

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
1 952
Senast: Amha
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 944
Senast: Mint
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 065
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 943
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka