Stooor hingsthantering!

verrdogan

Trådstartare
Hur ska man kunna tuckta en stooor hingst som hellst bara vill sätta tänderna i en. Han är inte elak på ett riktigt sätt. utan mest bråkig å busig. Men för mej som är 3 äpplenhög så finnd de inte mycke att sätta emot.
Ägaren till honom är säkert 3cm längre än mej och grövre än mej som är som en pinne. Hur ska jag få han till att respektera mej å inte bara flytta runt mej å bita efter mej.
Han är jätte mysig och ja är inte rädd för honom. Bara de att ja verkligen inte klarar av honom. Han är ju lite odräglig å så.

Min lilla hingst går de ju iaf att göra nå med utan att han mosar ner en i leran =)
Han är ju som sagt inte min så ja vill ju inte säga hur han ska uppfostras. men ja tycker att litr kan ja ju få bestämma. vill inte ha en häst på 1ton över mej.
Är han bara oupfostrard? han har massa massa energi som skulle brhövas komma ur fonom åxå.
Hjälp!!

Senast ändrad:

Liknande trådar

H
Hästvård Here er go again. Ska försöka fatta mej kort Har en nordsvensk på 20 år, lite lite rund om magen och otroligt pigg för sin ålder !! I...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: Hallon
·
Träning Fick mej en tankeställare från en annan tråd. Och har nu insett att jag har en häst som istort sett flyttar runt på mej som han vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 212
Senast: Cornelia
·
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 262
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 237
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar