Stolt mamma ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Miran

Trådstartare
... är jag i dag (iofs alltid). Sonen brukar få med sig klagolappar hem av typen "att han har kastat snöboll trots att det är förbjudet" ... Men idag hade han med en lapp med guldstjärna (!) på - där det stod att tre klasskompisar hade sparkat en fjärde som låg ner, MEN att min son hade gått emellan och fått dem att sluta.

DET kändes riktigt bra!

Annars gnälls det en del över att han är kaxig, men nog behövs det ett visst mått av kaxighet för att försvara en mot tre.
 
Sv: Stolt mamma ...

Den goda gärningen väger upp ganska många kastade snöbollar, tycker jag.
 
Sv: Stolt mamma ...

Vilken kille!! Så modigt gjort av honom:love:

Massor av beröm till honom :bump: :bump:
 
Sv: Stolt mamma ...

mimmipigg skrev:
Beröm sonen!!!
Det var fint gjort!

Det är redan gjort, förstås!

Själv fattade han inte vad jag och fröken snackade om, "Vad var det med det? Så gör jag ju jämt, men oftast är det ju ingen fröken som ser det ..." Känns fint att han ser det som så självklart att hjälpa andra ungar som är i underläge.

Själv är han lite av en ledargestalt i sin klass, den som alla killar vill vara kompis med och tjejerna jagar. Bra förebild, tycker jag, även om fröken blir trött på honom ibland för att han är så full i bus och rätt så uppkäftig dessutom.

Tycker han att han har rätt och fröken fel, tvekar han inte ett ögonblick att gå till rektorn och klaga på orättvisor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 630
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 101
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 305
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 902
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp