Stofamiljsfråga

Marty

Trådstartare
Jag satt och kollade på Blup på min hästs stam och blev lite fundersam. Från min hästs mormor och bakåt tillhör hon en stofamilj, men min hästs mamma och hon själv har inte fått något stofamiljsnummer. Hur kan detta komma sig? Jag kan ingenting om detta med stofamiljer egentligen, och det spelar väl egentligen ingen roll om min häst har siffra eller inte, men jag blev mest nyfiken då jag läst i tidigare trådar att "tillhör hästens mamma en stofamilj ärvs denna". Tacksam om någon kan reda ut detta åt mig :).

/M

Sv: Stofamiljsfråga

Antagligen den mänskliga faktorn som glömt. Du kan via sidan skicka meddelande till ASVH och påpeka att stofamiljen saknas på din häst.

Precis som Görel säger!

Stofamiljen går "i arv" och blir svår att ta sig ur (omöjlig alltså) ;)

Vi har många fina stostammar i Sverige, vill du säga vilken ditt sto kommer ur?

Hon är från stofamilj 37. Jag har mailat till ASVH nu, så vi får väl se om min tjej också får sig en siffra efter sitt namn så småningom : )

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 900
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
L
Ridning Hej! Jag har en fråga om vikt på ryttaren. Jag har läst och hört olika om hur mycket ryttaren kan väga som max men 15% eller 20% eller...
Svar
7
· Visningar
1 570
Senast: Roheryn
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar