Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har ett sto vars mamma, mormor osv tillhör Flyinges stofamilj 4. Hur kommer det sig att inte även mitt sto gör det? Det står ju inte det i nåt papper..
Kan vara så att ditt stos registeringspapper är gjorda innan hennes mamma blivit stamboksförd. Har själv varit med om det flera gånger att ASVH inte sätter in stofamiljensnummer på avkommor till icka stamboksförda ston.
Som ett av mina ston som hör till familj 20. Hennes första föl fick inte med 20 efter namnet i sitt pass. Men sedan stoet blivit stamboksfört så finns fölet med i "familjen". Fölets yngre syskon har fått det med i passet.
Tja kanske är det så, men modern har endast fått två föl. Mitt sto är hennes förstfödda och visst brukar väl mamman stambokföras vid första föl eller det kanske inte är så vanligt att det görs så?
Fölet brukar ju bli registerat innan mammans stamboksföring är klar.
Sto familjens nummer brukar dyka upp på handlingar som utfärdats senare. Har t ex en unghingst var familj hör till de nya stofamiljerna. För hans del dök numret upp på ägarbeviset efter ett ägarbyte. Men de ändrar inte i passet.
Hundavel & Ras Haha, jag tänkte att ni får försöka reda ut den eventuella konflikten er emellan, inte valpsituationen. Jag hade varit förbannad. (aka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.