F
fjordinghanna
Har inte haft någon möjlighet att vänja av fölet från sin mor ännu då vi inte hunnit fixa någon box ännu. Har lite problem nu med fodergivor o så. Stoet är lite mer pinnig en vanligt, kanske proteinbrist tecken o fölungen är lagom men är lös i magen. Har hört av en person att jag ska dra ner på hösilaget o försöka skaffa mindre näringsrikt hö istället. Men så har jag ju också fått lite nys om att mitt sto ser ut att ha protein brist, o då vore det väl kanske lite lustigt att ge mindre näringsrikt hö i sånna fall..har ni några ideer?
Box är på gång åt fölet så de kan få skild mat men det kan dröja 1 v-1 månad..Kvoten på hösilaget är enligt analysen ca 10 o enligt mina utträkningar får hästarna tillräckligt med mj o lite för mkt protein enligt tabellerna.. Men så är jag ju inte säker på att analysen är helt tillförlitlig, kan tänka mig att ts halten är högre än vad som står i analysen..agronomer o självlärda lite hjälp tack..
Box är på gång åt fölet så de kan få skild mat men det kan dröja 1 v-1 månad..Kvoten på hösilaget är enligt analysen ca 10 o enligt mina utträkningar får hästarna tillräckligt med mj o lite för mkt protein enligt tabellerna.. Men så är jag ju inte säker på att analysen är helt tillförlitlig, kan tänka mig att ts halten är högre än vad som står i analysen..agronomer o självlärda lite hjälp tack..