Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Den som drabbats av svamp vill nog gärna att så mycket svampsporer som möjligt dör vid tvätt, så att den övriga behandlingen blir så effektiv som det går.
Jo, men det är ju en del av den rekommenderade bekämpningen vid ett litet antal redan bekräftade åkommor. Inte något som det finns behov av vid vanlig rengöring av tvätt som normalprocedur. Ungefär som att man inte tvättar håret med lusshampo regelbundet för att förebygga att få löss, utan som en riktad åtgärd för att bli av med dem efter att ett angrepp konstaterats.
 
Sjukhuset urdåliga information och framförhållning.Har en operationstid i morgon, men det står ingen information om vilken tid jag ska vara på plats på kallelsen. Jag får inget svar på 1177, kontaktsjuksköterskan går inte att nå och mottagningen har ingen aning.
Jag ska få ett sms med tid idag, det har inte kommit något än och kontaktsjuksköterskan går bara att nå efter kl 18 :banghead:
 
Vi har letat förlovningsring igår och hittat en fin en, men jag behöver snäppet större storlek än som finns inne så vi blev tvungna att specialbeställa. 1000 kr extra kan vi leva med, men leveranstiden på 6-8 veckor?! Jag är all for att hellre vänta och få en bra en än att hasta och få sämre, men mitt tålamod har aldrig varit särskilt bra :angel:
Nu är det som det är och jag får vackert vänta men det lär bli lite olidligt :cautious::laugh:
 
Sjukhuset urdåliga information och framförhållning.Har en operationstid i morgon, men det står ingen information om vilken tid jag ska vara på plats på kallelsen. Jag får inget svar på 1177, kontaktsjuksköterskan går inte att nå och mottagningen har ingen aning.
Jag ska få ett sms med tid idag, det har inte kommit något än och kontaktsjuksköterskan går bara att nå efter kl 18 :banghead:
När jag opererades fick jag veta tid efter kl 15 dagen innan.

Väl på operationen fick jag vänta många många timmar, skulle opererats vid elva och kom in i salen vid sjutton.. Kul att sitta och vara hungrig i ett väntrum så länge 🙃 De fick ge mig dropp för jag började skaka och se blek ut.
 
Korrekt, dessutom... luften är full med olika svampsporer måste jag meddela, inte bara i skogen. :D Mögel växter till pga. svampsporer som landat på stället.
Ja, innan mer industriell framställning av jäst framställde man jästkulturer genom att lita på dessa, svampar som existens- och livsform är verkligen en intressant värld som är så omspännande och större än vad man normalt tar till sig.
 
Det hänger nog mycket ihop med att jag hade glasögon under stora delar av min uppväxt då jag har ett medfött muskelfel och skelar. Det var så gött att slippa de där flaskbottnarna när jag kom in i tonåren :)

Noterar att jag numer ser med en enorm krispighet även på korta avstånd (hämtade ut terminalglasögon igår). Men så fort nån kommer 2 meter bort så måste glasögonen av annars är det suddigt.

Nu kan jag läsa pytteliten text tryckt på plast och behöver inte längre köra iPhone-tricket! Känns lätt onödigt att ha sett så dåligt så länge innan den där ändan kom ur vagnen...
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 829
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 551
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 418
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 746
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp