Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Oj, det har jag aldrig upplevt! Mina glasögon behöver ofta justeras pga att jag lyckas knöla till dem lite nu och då :angel:och det är ju inte alltid jag befinner mig på en ort som har "min" optikerkedja men det har alltid gått bra.
Nä, de är lite speciella där.

Cykelaffären var likadan innan den bytte ägare. Han ville inte serva cyklar eller gräsklippare som inte han hade sålt..
 
Klart de har rätt att göra det. Jag tycker bara det är dålig service. Betalande kund som betalande kund.
Jag har fått höra att der har med försäkringar att göra. Om de justerar bågen och den går sönder gäller inte försäkringen om det inte är deras båge.
Jag har bågar från smarteyes och justerar och byter pluppar gratis.
 
Jag har fått höra att der har med försäkringar att göra. Om de justerar bågen och den går sönder gäller inte försäkringen om det inte är deras båge.
Jag har bågar från smarteyes och justerar och byter pluppar gratis.
Ja kanske är det så. Har dock aldrig varit problem hos andra optiker. Eller cykelhandlare.
 
Att jag efter 30 blivit så fruktansvärt hangry. Aldrig kännt så innan, men de två senaste åren så blir det bara värre och värre... Det är som att hela kroppen stänger ned och jag blir ilsk. Chilla liksom! Det är inte som att jag går utan mat en hel dag, utan börjar jag närma mig 1-2 timmar off min vanliga mattid känner jag knappt igen mig själv.
 
Att jag efter 30 blivit så fruktansvärt hangry. Aldrig kännt så innan, men de två senaste åren så blir det bara värre och värre... Det är som att hela kroppen stänger ned och jag blir ilsk. Chilla liksom! Det är inte som att jag går utan mat en hel dag, utan börjar jag närma mig 1-2 timmar off min vanliga mattid känner jag knappt igen mig själv.
Jag med! Fick världens utbrott på ett möte en gång, för jag missade min lunchtid. Det var lite pinsamt faktiskt.
 
När jag blir varm och svettig glider glasögonen ner.
Jag har ett par terminalglasögon på jobbet och de, själva glasdelen, är så stora och tar emot på kinderna och blir smutsiga nedtill av kinden, inte blir det bättre av just värme och svett heller! ett jädrans putsande och skitirriterande. Asfula brillor, Arbetsförmedlingen betalade och hos den optikern var de här bågarna de billigaste som passade till mina felaktiga ögon typ. Förstår inte alls varför jag skulle ha så stora brillor när det fungerar utmärkt med mindre som inte hamnar på kinderna hela tiden.
 
Noterar att jag numer ser med en enorm krispighet även på korta avstånd (hämtade ut terminalglasögon igår). Men så fort nån kommer 2 meter bort så måste glasögonen av annars är det suddigt.

Nu kan jag läsa pytteliten text tryckt på plast och behöver inte längre köra iPhone-tricket! Känns lätt onödigt att ha sett så dåligt så länge innan den där ändan kom ur vagnen...
Det finns rumsterminal så du inte behöver byta glasögon när någon kommer in i rummet. :) Men det är kanske överkurs så här i början för dig ;) annars tänker jag att det absolut är värt det om man behöver ta på och av glasögonen ofta på jobbet.
 
Jag har fått höra att der har med försäkringar att göra. Om de justerar bågen och den går sönder gäller inte försäkringen om det inte är deras båge.
Jag har bågar från smarteyes och justerar och byter pluppar gratis.
Vet inte hur det fungerar, men jag frågade när jag fick glasögon av synenheten och de sa att jag skulle säga att jag fått glasögonen av synenheten så fick de inte säga nej till att justera dem åt mig.
 
Får ganska rejäl värk i ena benet på kvällarna… sitter mycket då, kanske är därför?
Även varje morgon på morgonpromenaden känns benen som cement?
Jobbigt när en tragglar o jag går faktiskt ganska mycket med hundarna.. men varje morgon är de kämpigt
 
Får ganska rejäl värk i ena benet på kvällarna… sitter mycket då, kanske är därför?
Även varje morgon på morgonpromenaden känns benen som cement?
Jobbigt när en tragglar o jag går faktiskt ganska mycket med hundarna.. men varje morgon är de kämpigt
Jag fick samma, gick till en fysioterapeut och fick övningar att göra. När jag gjort dom några veckor var värken borta. Och så fort jag får värk igen gör jag övningarna ett tag så blir det bra. 😊
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 828
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 551
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 417
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 743
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp